Kamiony sedlčanského týmu Big Shock! Racing po nalodění už plují na Dakar 2022

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Závodní i doprovodné vozy týmu Big Shock! Racing v Marseille úspěšně prošly technickými přejímkami. Organizátoři Rallye Dakar od závodníků převzali techniku a nalodili ji pro plavbu do Saúdské Arábie, kde 1. ledna odstartuje 44. ročník legendárního závodu. Tým Big Shock! Racing čeká jedna z nejzásadnějších dakarských výzev. Macíkovi na Dakar vezou největší počet závodních kamionů ve své historii, posílenou flotilou asistenčních vozů.

Šéf vývojového týmu MM Technology Martin Macík starší odvezl do Marseille tři závodní kamiony. Osvědčeného Karla se startovním číslem 503 bude pilotovat Martin Macík, v novém Arnoštovi s číslem 510 na dveřích se představí Martin Šoltys. Nicias, nejnovější závodní kamion, byl sestrojen pro holandský Project 2030 a ozdobí ho číslo 520. Na Dakaru se ale objeví i další závodní speciály, které vznikly v sedlčanském vývoji. Všem vozům budou na dakarské trati asistovat mechanici ze Sedlčan.

Aby byl jejich servis co nejdokonalejší odjela letos do Marseille také posílená flotila doprovodných vozů Iveco X-way. Zázemí týmu bude tvořit nový bydlík, ve kterém najdete ložnici, sprchu, wc nebo prostor pro uložení osobních věcí. V jeho oddělené části je také sklad pneumatik a nádrže na naftu a vodu, na střeše má stany. Dalším servisním vozem je těžká asistence, mobilní dílna na kolech. Ta veze ponk s nářadím a velké díly, například pera, spojovačky nebo centrály, celkem asi 13 tun materiálu.

Nechybí ani osvědčený a mnoha Dakary prověřený servisní MAN. A posledním doprovodným vozem je lehká asistence, plná zásuvek s menšími součástkami, drobnějšími díly a dalším vybavením. Součástí týmové výpravy, která se vydala do francouzského přístavu, je také pět novinářských aut a dva karavany. Závodní kamiony se do Marseille vezly na vlecích zapojených za asistencemi. Nejdelší měl přes třináct metrů. Flotila českého týmu tak v Marseille patřila mezi jednu z největších.

„Nasazení celého týmu před cestou do Marseille bylo obrovské. Máme před sebou náš největší Dakar a tomu odpovídaly i přípravy. Kluci mechanici odvedli skvělou práci,“ říká šéf týmu Martin Macík starší. Vše potřebné se podařilo sbalit a nalodit. Cesta do Francie proběhla zdárně i přes menší sněhovou vánici, která karavanu cestou zastihla. Drobné komplikace nastaly také, když byl při nocování výpravy vykraden jeden z karavanů a část mechaniků přišla o doklady a peněženky.

Přesto tým zvládl absolvovat přejímky včas a naprosto bez problémů. V přístavu bylo nutné projít administrativní náležitosti, polepit auta samolepkami, zvážit je a předat pořadatelům. Ačkoliv český tým k přejímkám vezl největší flotilu aut ve své historii, nutné povinnosti letos proběhly rychleji než v minulých letech a během 2–3 hodin bylo vše zařízeno. Po návratu do Sedlčan mechanici plánují generální úklid dílen a garáží a současně se pouštějí do stavby dalších vozů, už pro Dakar 2023.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková, Big Shock! Racing