Macík se mezi Nizozemci neztratil, v dunách si doletěl pro 3. místo, zažil smyk i velbloudy

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

DAKAR 2023 – Závodníci týmu MM Technology, pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda zdolali písečné duny 6. etapy Rallye Dakar na skvělém 3. místě. O necelé čtyři minuty za dvěma nizozemskými posádkami. V celkovém hodnocení je sedlčanská posádka stále čtvrtá. Oranžový kamion Čenda dokázal projet všechny nástrahy dunové trati ve skvělém tempu, zvládl na kluzké mokré skále vybrat smyk a na trati potkal i velbloudy.

Po dojetí náročné etapy čekal na posádky ještě dlouhý přejezd do deštivého Rijádu. Celková porce ujetých kilometrů se dnes šplhá k 900. A mění se i program na další dny. Rychlostní zkouška v dnešní 6. etapě byla vzhledem k vývoji povětrnostních podmínek zkrácena přibližně o 100 km. Závodníci tak v pátek zdolávali 357 měřených kilometrů. Posádka týmu MM Technology odstartovala hladce a v úvodu etapy rychle letěla po písečných pistách.

„Pak přišly menší dunky, které se postupně zvětšovaly a zvětšovaly. Až jsme byli ve fakt velkých kopcích, kde už jsme se museli pořádně rozjíždět, abychom je vyjeli. A dostávali jsme se také přes hodně rozbitých dun, kde nevidíš za horizont. Když do nich kamion pošleš, je tam díra nebo ti jde každé kolo na jinou stranu,“ popisoval Martin Macík. Postupně se posádka ve svižném tempu propracovala až k nejvyšším dunám v poslední části etapy.

„František válel, krásně trefil dva fakt těžké body a pomohl nám tak předjet některé soupeře. Jen jednou jsme hledali a kroužili, jinak navigace výborná,“ chválil svého navigátora Martin Macík. „Tam už to bylo na hraně. Některé jsme nemohli vyjet, takže jsme je různě objížděli a snažili jsme si poradit. Písek už byl hodně rozježděný. A najednou jsme potkali stádo velbloudů. Dneska nás to bavilo,“ popisuje prožité chvíle navigátor František Tomášek, který podal úctyhodný výkon.

Ale poslední dávka adrenalinu přišla, když se dostali na kamenitou cestu na skále. V cíli se závodníci dozvěděli o novinkách pro příští dny. Vzhledem k počasí, které znemožnilo postavit bivak v Al Duwadimi, budou následují 7. a 8. etapa prohozeny, zkráceny a vyhlášeny jako maratonské. Podle pořadatelů by tak měla být zachována dostatečná náročnost závodu. V 7. etapě, která se pojede 7. ledna (z Rijádu do Al Duwadimi), bude speciálka měřit 333 kilometrů.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Public Relations in MM Technology