Etapě vládly vozy Kamaz, z ostatních byla nejrychlejší Macíkova liazka

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

DAKAR 2010 – Ve dvanácté etapě z San Juana so San Rafaela zavítali závodníci do hlubokých kaňonů a čisté okolní přírody. Proto i neměřená část rychlostní zkoušky vedla po asfaltové silnici, aby nedošlo k ničení chráněné přírodní oblasti. 476 kilometrů dlouhý měřený úsek projel nejrychleji, i přes problémy v první polovině speciálky, znovu Rus Vladimír Čagin před svými týmovými kolegy Kabirovem a Mardeevem. Hned za nimi dojel na čtvrtém místě Martin Macík.

Etapa to byla rozmanitá nejenom krásnou přírodou, ale i množstvím skoků a kombinací všech povrchů. Prvních sedmadvacet kilometrů projeli v kamenitém terénu, který následných 120 kilometrů vystřídal drobný štěrk. Až do 204. kilometrů jeli znovu v kamenitém terénu, ruce řidičů si trochu odpočali až na asfaltovém přejezdu mezi 204. až 334. kilometrem. Druhá část rychlostní zkoušky zavedla závodníky znovu do písečných dun. K tomu bylo pořádné vedro, venkovní teploty se šplhaly přes 40 stupňů, teplota v kabinách kamionů byla ještě daleko vyšší.

Každá etapa se startuje podle pořadí v etapě předešlé, Martin Macík startoval až jako dvanáctý a od záčátku musel předjíždět pomalejší kamiony startující před ním. To se mu dařilo, 119. kilometrem projel na třetím místě hned za dvojicí ruských Kamazů, mezi kterými překpapivě chyběl Čagin. I do písečné pasáže na 334. kilometrů vjížděl Macík na třetí pozici, 9 vteřin před Rusem Čaginem. V písku však už ruské Kamazy vládli, Macíkova liazka byla v dunách pomalejší, přesto nejrychlejší ze všech ostatních značek soutěžních kamionů.

Výsledky 12. etapy – kamiony:

1.Chagin (RUS), Savostin (RUS), Nikolaev (RUS)Kamaz04:27:1400:00:00
2.Kabirov (RUS), Belyaev (RUS), Mokeev (RUS)Kamaz04:28:34+00:01:20
3.Mardeev (RUS), Mizyukaev (RUS), Karginov (RUS)Iveco04:46:54+00:19:40
4.Macik (CZE), Kalina (CZE), Bervic (CZE)Liaz05:19:18+00:52:04

Průběžné pořadí po 12.etapě – kamiony:

1.Chagin (RUS), Savostin (RUS), Nikolaev (RUS)Kamaz49:39:5200:00:00
2.Kabirov (RUS), Belyaev (RUS), Mokeev (RUS)Kamaz50:53:35+01:13:43
3.Van Vliet (NLD), Vaanholt (NLD), Van Veenendaal (NLD)Ginaf59:55:52+10:16:00
4.Macik (CZE), Kalina (CZE), Bervic (CZE)Liaz61:40:19+12:00:27
5.Van Ginkel (NLD), De Rooij (NLD), Tijsterman (NLD)Ginaf63:58:22+14:18:30

Související články:
14. 1. 2010 Liazka měla ve výšce tří tisíc metrů problémy, Macík už ztrátu nedohnal
13. 1. 2010 Liazka Martina Macíka dorazila do hlavního města Chile na 6. místě
12. 1. 2010 Macík ve zkrácené 9. etapě mírně ztratil, nadále však zůstává čtvrtý
11. 1. 2010 Po dnu odpočinku pokračoval Dakar osmou etapou, Macík v ní dojel pátý
9. 1. 2010 Martin Macík předvedl v sedmé etapě excelentní výkon, dojel na 3. místě!
8. 1. 2010 Liaz Martina Macíka jako jediný mezi českými kamiony znovu bodoval
7. 1. 2010 Vozy Kamaz ovládly 5. etapu Dakaru, Macík dojel na sedmém místě
6. 1. 2010 Macík s Liazem ve 4. etapě zabojoval, rychlejší byly jen ruské vozy Kamaz
5. 1. 2010 Macík třetí etapu dojel na 11. místě, celkově klesl v pořadí o jednu příčku
4. 1. 20010 Martin Macík skončil v druhé etapě desátý, celkově je na šestém místě
3. 1. 2010 Martin Macík dojel v 1. etapě závodu Dakar 2010 na pátém místě
16. 12. 2009 Martin Macík ani letos nebude chybět na startu závodu Dakar 2010