Autobusový terminál? Nejdřív tak za rok

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Město se v tomto roce už po několikáté pokusí získat dotaci na rekonstrukci plochy autobusového nádraží. Vlastní autobusové nádraží pochází z konce sedmdesátých let minulého století, od té doby se jeho podoba prakticky nezměnila. Úsilí města změnit a zkulturnit tento prostor se datují už do roku 2009, kdy vznikl tehdy urbanisticky zajímavý, i když hodně megalomanský návrh na přestavbu. V dalších létech došlo k finančnímu zeštíhlení tohoto projektu a v roce 2012 také k dalšímu pokusu získat dotaci v přibližné výši deseti milionu korun. Ani to nevyšlo.

V roce 2015 se objevila další výzva, která dává městu možnost uspět s přestavbou autobusového nádraží. Původní projekty bylo nutné přepracovat, stejně jako celý název záměru akce, neboť vyhlášená dotace nese pojmenování „Modernizace přestupního terminálu.“ K zisku možné dotace tak povede ještě dlouhá cesta, neboť příjem žádostí je naplánován na dobu od 31. března do 30 září letošního roku. Teprve poté se sedlčanská radnice dozví, zda potřebnou dotaci na zmiňovanou výstavbu přestupního terminálu získala či nikoliv.

Výzva k podání žádosti o dotaci na modernizaci přestupního terminálu má řadu podmínek, které musí projekt splňovat. Kromě zastřešených liniových stání pro autobusy tu musí být například parkoviště systému P+R (parkoviště pro osobní vozy s možností přestupu na další druhy VHD – veřejné hromadné dopravy), stejně tak prostor pro bezpečné uschování kola s možností přestupu na VHD. Součástí projektu může být doplňková zeleň v okolí přestupního terminálu a na budovách. Dost tvrdým oříškem pro získání dotace je pro město i bezbarierové propojení „přestupního terminálu“ s vlakovým nádražím.