V neděli při oslavách 125 let lokálky všechno „klapala“ jak mělo. I počasí se vydařilo

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Psalo se 30. září roku 1894 a nastal „okamžik pro tuto krajinu veledůležitý“, totiž slavnostní zahájení provozu sedlčanské lokálky. „Ve Voticích stál na kolejích k odjezdu připravený vlak sestávající z parostroje kvítím ozdobeného, vozu poštovního a čtyř vozů osobních. Hosty z Prahy uvítaly kapely ostrostřeleckého sboru táborského,“ uvádí k zahájení provozu publikace Jiřího Urbana a Martina Návrátila s názvem Stopou dějin Sedlčanky. To byl začátek, teď se přesuňme do 21. století a do roku 2019, konkrétně do neděle 22. září.

Tedy data, kdy se v Sedlčanech uskutečnily oslavy 125. výročí lokální trati Olbramovice-Sedlčany. Nutno dodat, že s téměř podobnou slávou. Všechny plochy u sedlčanského nádraží od rána zaplněné auty k prasknutí, na perónu se střídaly kapely, stovky lidí, i na slavnostní proslov došlo. Davy lidí na všech místech po trati s napětím očekávaly, zda po sobotním nezdařeném příjezdu rakouské parní lokomotivy zaviněné závadou na téměř sto let starém stroji, po poledni dorazí do Sedlčan historický vlak tažený parní lokomotivou. A dočkali se hned dvakrát. Ti trpělivě čekající po celé nedělní odpoledne po 17 km dlouhé trati dokonce čtyřikrát, při cestě vlaků do Sedlčan a zpět.

Německá parní lokomotiva BR86.1333 v plné kráse – foto: Ladislav Havel

Krátká fotoreportáž z trati