Navýšení počtu spojů se týká i lokálky

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

STŘEDNÍ ČECHY – O navýšení rozsahu železniční dopravy od platnosti nového jízdního řádu pro rok 2017, tedy od poloviny prosince letošního roku, rozhodla v pondělí 11. dubna Rada Středočeského kraje. Rozhodnutí předcházelo zpracování analýzy a vyhodnocení efektivnosti požadavků a návrhů obcí. Středočeský kraj chce navýšit rozsah železniční dopravy na dlouhé řadě středočeských tratí, dotnout se toto navýšení má i lokální trati Olbramovice – Sedlčany.

„K navýšení rozsahu drážní dopravy dojde na trasách, kde jsou problémy s kapacitou nebo nedostatečným počtem spojů. Týká se to především ranních a odpoledních špiček, které Středočeši využívají k cestě za prací a do škol, ale i večerních a víkendových spojů k cestám za kulturou nebo turistikou. Podle našeho odhadu si takovéto opatření vyžádá finanční kompenzaci něco přes 42 milionů korun na rok, její výše ale bude ještě předmětem dalšího jednání s Českými dráhami,“ řekl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

Středočeský kraj také hodlá využít dotačního Operačního programu doprava pro období 2014–2020 pro pořízení nových vlakových jednotek pro regionální drážní osobní dopravu, a to především na radiálních tratích do Prahy, kde dochází k přeplňování kapacity stávajících spojů a kde jsou ze strany cestujících požadavky na vyšší kvalitu vozů. Přesunem stávajících vozidel převážně typu 814 Regionova by se mělo vypomoct dalším regionálním tratím, kde si obce žádají obnovu starých motorových vozů. O sedlčanskou lokální trať projevila nedávno zájem i německá společnost Arivva, která provozuje spěšné vlaky mezi Prahou a Benešovem a uvažuje o prodloužení linky do Sedlčan.

Autor/zdroj: Středočeský kraj