Most u Hrádku kraj letos v plánu nemá

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

STŘEDNÍ ČECHY – Středočeský kraj podle svého investičního plánu hodlá v letošním roce opravit řadu silnic a mostů. Podle kraje je doprava a dopravní infrastruktura jednou z nejdůležitějších oblastí správy Středočeského kraje. Její stav výrazně ovlivňuje ekonomickou úroveň regionu. Spolu s dopravní obslužností má vliv na každodenní život a odráží se i v hodnocení spokojenosti žití v kraji. Středočeský kraj mimo jiné počítá s rekonstrukcí „průtahových“ silnic přes Krásnou Horu nad Vltavou či s rekonstrukcí silnice II/118 z Příbrami směrem na Hluboš. Vybudování nového mostu přes potok Mastník na silnici třetí třídy číslo 11438 v Sedlčanech kraj letos v plánu nemá.

„Letos chceme ukončit čtyři desítky investičních akcí, půjde o rekonstrukce komunikací II. a III. třídy i mostů. Na projekty za téměř 2,3 miliardy korun musí mít kraj zajištěné peníze. Budeme je čerpat formou dotací z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Střední Čechy, ze Státního fondu dopravní infrastruktury i ze Státního fondu pro životní prostředí. Samotný kraj věnuje na kofinancování, tedy spolupodílení se na finančním zajištění těchto akcí, ze svého rozpočtu 396 miliónů korun. Suma je to značně vysoká, proto se snažíme, abychom získali peníze z Evropské unie a fondů spravovaných státem,“ uvádí tisková zpráva Středočeského kraje.

Kraj počítá s pokračováním a dokončením akcí, které zahájil v roce 2013. Kupříkladu se jedná o dokončení rekonstrukce mostu v Čerčanech za více než 33 milionů korun nebo opravu silnice II/259 Mšeno, která vylepší cestu klientům do místních lázní. V září pak chce kraj mít hotovou rekonstrukci silnice II/117 Žebrák – Hořovice a v říjnu také stavební práce na Severovýchodní tangentě v Mladé Boleslavi, a to okružní křižovatky u Intersparu. Stejně tak Středočeský kraj hodlá v jarních měsících zahájit desítky nových dopravních staveb. „V dubnu chceme začít s dlouho očekávanou stavbou přemostění přes železniční trať v Poděbradech. Svým finančním objemem více než 217 milionů korun je naší největší letošní investiční akcí a bez finanční dotace z Regionálního operačního programu by ji nebylo možné spustit,“ dodává tisková zpráva.

  Středočeští radní schválili další žádostí o kotlíkové dotace ve výši 6,7 milionu korun

Zdroj: Středočeský kraj