Martin Macík v novém speciálu boduje na Rallye du Maroc. Čeněk jede kudlu

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Martin Macík, pilot týmu Big Shock! Racing, po čtyřech závodních dnech Rallye du Maroc zatím drží 1. celkovou pozici před Keesem Koolenem. Oba závodníci jedou v kamionech od sedlčanských MM Technology. Macíkova posádka současně úspěšně pokračuje v testování limitů nového závodního speciálu pojmenovaného Čenda. Už společně stihli zažít spoustu nečekaných situací.

Jízdu českých závodníků zatím neohrozily proražené pneumatiky, poztrácené nářadí, zákeřné duny ani navigační triky. Mechanici týmu MM Technology po několika perných nočních směnách, kdy postupně odhalili a napravili slabá místa nového vozu, konečně zvolňují. Tým postupně získává představu, co všechno jeho nový kamion sestrojený pro Dakar 2023 dokáže

„Úvodní okruh Rallye du Maroc kolem Agadiru vedl pískem a sérií velmi úzkých průjezdů. Sedlčanský kamion byl v cíli nejrychlejší. „Nemohli jsme podfouknout, protože pod koly jsme měli šutry a kořeny, nahoře zase koukaly větve. Nakonec jsme ale doletěli do cíle a vyhráli o 12 vteřin,“ řekl Macík po zdolání úvodních 9 ostrých kilometrů, které posádce zajistily 1. startovní pozici pro následující den.

A hned nedělní 1. etapa, čítající 322 ostrých a dalších 240 spojovacích kilometrů, pomohla prověřit schopnosti nového vozu i jeho posádky. „Dojeli jsme do cíle a jsme plní dojmů. Byla to dakarská trať se vším všudy. Prorazili jsme dvě gumy, sem tam něco odpadlo,“ řekl po etapě navigátor František Tomášek. V cíli byl kamion týmu Big Shock! Racing nakonec druhý o 57 vteřin za vítězem etapy.

I noc před 2. etapou strávili mechanici MM Technology s nářadím v ruce. Ale noční dřina se vyplatila. Macíkův Čenda vyrazil na trať jako první a první přijel i do cíle. Na účastníky přitom v pondělí čekala rychlá technická trať s náročnou navigací zakončená nepříjemnými měkkými dunami. „Letěli jsme kudlu – 316 km za 3 hodiny a 33 minut. Po planinách jsme drželi 140 km/h.,“ popisoval Martin Macík v cíli.

V úterní 3. etapa dojela posádka do cíle na 2. místě a bez jediné funkční pneumatiky. „Když praskla první pneumatika, vyměnili jsme ji. Druhá se roztrhla tak, že se z ní sloupl celý vzorek a utrhnul bočnici. Takže jsme ji vyměnili. A pak jsme udělali třetí pneumatiku. Logicky už nám žádná náhradní nezbyla. Takže jsme nandali zpátky tu, která se předtím celá oloupala,“ hlásil navigátor Tomášek.

Po druhé etapě se zdá, že kromě pneumatik je kamion Čenda v pořádku a mechanici se tak zřejmě budou muset postarat jen o kosmetické úpravy. Martin Macík zatím hájí vedoucí pozici v poli celkem osmi kamionů. Jízda Rallye du Maroc ale pokračuje. Závodníci mají před sebou ještě dvě závěrečné etapy. Do cíle maratonští jezdci doputují ve čtvrtek 6. října.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing