Byla 11. etapa pro liazku tou poslední?

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Druhá polovina Rally Dakar 2016 začala v rozpáleném pouštním písku selektovat závodnické pole. Posádka sedlčanského KM Racing týmu to poznávala na vlastní kůži hned od osmé etapy. Prakticky v každé další etapě řešila problémy od defektů pneumatik, přes zahrabání se v písku až po výměnu zaseknuté vrtule motoru. Podobně tomu bylo i v jedenácté etapě, kdy hned od startu speciálky se Liaz s trojicí Martin Macík ml., František Tomášek a Michal Mrkva začal propadávat startovním polem.

„Bohužel první kamiony jsou v cíli a kluci stále stojí na WP3 bez jakéhokoli pohybu. Zatím nemáme žádné informace, ale stále věříme, že se ještě rozjedou a nepřestáváme držet palce,“ byla poslední informace na facebooku od KM týmu někdy před půlnocí našeho času. „Kluci dorazili v pořádku do bivaku,“ objevilo se za dalších deset hodin na facebooku v pátek 15. ledna. Ve stejnou dobu bylo na oficiálním webu Rally Dakar 2016 klasifikováno v cíli 39 kamionů, ten Macíkův tam však stále chyběl…

Aktualizováno: „Pokračujeme! Jsme živí, zdraví v bivaku a Dakar dojedeme,“ objevilo se na stránkách KM Racing týmu asi hodinu před polednem. Podle této zprávy se na 140. kilometru u liazky roztrhla kardanová hřídel a auto přestalo kompletně jet. Roztrhalo se i vše kolem, včetně elektriky, takže auto vůbec nefungovalo. Opravou sedlčanská posádka kamionu Liaz strávila přes čtyři hodiny, ale vše zvládla a dojela do cíle etapy.

Zdroj: Dakar.com, KM Racing team