Macík v Africe otestoval Karla. Brabec se zranil, Dakar 2020 ale stihne

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Tým Big Shock Racing se vrátil z afrického testování s mnoha zajímavými poznatky. Martin Macík se poprvé svezl v písečných dunách ve svém novém kamionu pojmenovaném Karel. Náročný 14denní trénink měl odhalit slabiny dakarského speciálu, na kterých začnou týmoví mechanici pracovat ihned po návratu do Sedlčan. Výkon nového kamionu potvrdil, že změna byla správným krokem, nový speciál bude rychlejší a navíc i mnohem pohodlnější. Také Jan Brabec týden proháněl svou motorku v dunách kolem oázy Ksar Ghilane. Pak mu ale cestu zkřížil kámen zavátý pískem, který ho katapultoval do místní nemocnice.

Karel má stejný osvědčený motor Iveco jako předchozí model Franta, převodovka zůstává manuální, hlavní změnou je kabina s čumákem. „Přiznám se, že zpočátku jsem si nebyl 100% jistý, jestli mám měnit závodní auto. Ale teď už vím, že to bylo dobré rozhodnutí, že zase zrychlíme. Karel představuje 17 let našeho vývoje a našeho nadšení pro auta. Bude to určitě hodně svérázný kamion. Ještě na něm musíme trochu zamakat, třeba na podvozku, ale je znát, že jsme zase o generaci dál. Rozhled z kabiny s čumákem, kterého jsem se trochu bál, není vůbec žádný problém, na pistách ani v dunách,“ popisuje Martin Macík.

I trénink Jana Brabce se v Tunisu vyvíjel slibně. Honza si přivezl motokrosovou i dakarskou motorku, od samého začátku nasadil tempo a většinu času se v okolí oázy pohyboval zásadně na dvou kolech. Po týdnu pouštních jízd měl parádně rozjetou formu. Pak ale při jednom z nevinných přejezdů smolně trefil kámen, který mírně upravil jeho další tréninkové plány. Po pádu skončil se zlomenou nohou a palcem na ruce, se sedřenými zády, přeraženým žebrem a dalšími šrámy v místní nemocnici. Odtud putoval na soukromou kliniku na Djerbě, kde byl operován. „Do Dakaru je času dost, budu zase v cajku. Rád bych stihnul už Rallye du Maroc,“ říká Honza Brabec

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing