Pokladna FÚ se od 1. září trvale uzavře

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Na základě detailní analýzy Finanční správy dojde k optimalizaci počtu územních pracovišť finančních úřadů a provozování hotovostních pokladen. Uvádí to zpráva Generálního finančního ředitelství ze čtvrtka 22. července. Podle ní Finanční správa od 1. ledna příštího roku zeštíhlí o 23 územních pracovišť finančních úřadů na celém území České republiky. Jedná se o ta nejmenší pracoviště finančních úřadů, kde pracuje převážně méně než jedenáct zaměstnanců, kteří vykonávají jen registrační a vyměřovací činnosti.

„Zajištění fungování nejmenších územních pracovišť je velmi neefektivní, pro stát představuje značnou finanční zátěž a pro Finanční správu zátěž organizační. Veškeré služby pro daňovou veřejnost budou po jejich zrušení plnohodnotně zabezpečeny na nejbližších, zejména ‚okresních‘, územních pracovištích,“ uvádí se v tiskové zprávě. Podle přiloženého seznamu třiadvacítky rušených pracovišť se to ve Středočeském kraji dotkne pouze Dobříše a Votic. Optimalizací podle tiskové zprávy nedojde k žádnému propouštění zaměstnanců, jen k jejich přesunu na jiná územní pracoviště.

Sedlčan se však dotkne ukončení provozu hotovostní pokladny územního pracoviště FÚ. „Dalším krokem k optimalizaci fungování Finanční správy je ukončení provozu pokladen pro výběr hotovostních plateb daní a poplatků na 103 ‚neokresních‘ územních pracovištích finančních úřadů, a to již od 1. září 2015. Důvodem je zejména skutečnost, že náklady na jednu transakci na pokladně územního pracoviště finančního úřadu představují částku ve výši 42,50 korun, přičemž například Česká pošta s.p. nabízí obdobnou službu v komerčním režimu za 29 korun. Navíc v případě zachování pokladen by musela Finanční správa investovat značné prostředky do bezpečnosti pokladen, což by s ohledem na tento záměr nebylo hospodárné,“ dodává tisková zpráva.

Autor/zdroj: Finanční správa ČR