Posádka Karla měla v 7. etapě problémy se spojovací tyčí. Do cíle dojela desátá

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SAKAKA – V neděli 10. ledna se Dakar po dni volna pěkně zostra rozjel do 7. maratonské etapy. Posádce týmu Big Shock! Racing se podařilo uhájit průběžné páté místo poté, co v cíli etapy byla desátá nejrychlejší. A dění na trati dnes bylo napínavé od samého začátku. Už po zhruba půl kilometru od startu přišla rychlá akce, když bylo potřeba po jednom ze skoků a prudším brzdění, stejně jako v páté etapě, vyřešit ohnutou spojovací tyč.

„Etapa v písku. Na půltém kilometru jsem při jednom skoku šlápl na brzdu a auto šlo najednou doprava. Ohnutá spojovačka. Zhruba za 25 minut jsme měli hotovou opravu a pokračovali dál. Chytli jsme tempo a letěli k cíli. Dost nám prášili osobáci, ale povedlo se nám je postupně předjet. Ta spojovačka nás samozřejmě mrzí, každá minuta už je teď hodně cenná,“ hlásil z cíle sedmé dakarské etapy Martin Macík.

Po bleskové opravě Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou nasadili stíhací jízdu a navzdory svým předsevzetím o klidnější jízdě v maratónské etapě, letěli k cíli. Jejich sprint pořadím bylo příjemné sledovat. Podařilo se jim z 23. etapového místa po dokončení opravy postupně prodrat až na 10. pozici v cíli. Důležité teď bude, jak se závodníci večer dokáží postarat o Karla, svůj závodní kamion. Týmoví mechanici totiž dnes posádkám nesmějí pomáhat, čekají na ně v bivaku v Neomu.

Po dnešní 737 kilometrů dlouhé etapě s cílem v Sakaka si Macík s Tomáškem a Švandou nemohou oddechnout ve svém oblíbeném bydlíku, v plánu je hromadné nocování. V bivaku tentokrát závodníci přečkají noc bez svých doprovodných týmů. Než ale vlezou do spacáků, čeká na ně ještě důležitá povinnost. Musejí se postarat o jejich závodní kamion. Kompletní nedělní servis auta mají ve vlastní režii. Zítra pokračuje maratonská etapa svou druhou polovinou (celkově 8. etapou).

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing