Od 1. dubna dochází ke změnám tarifu PID ve vnějších pásmech

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

STŘEDNÍ ČECHY – Na základě rozhodnutí Středočeského kraje, schválené Zastupitelstvem Středočeského kraje, dochází od 1. dubna 2023 ke změnám tarifu ve vnějších tarifních pásmech Pražské integrované dopravy. Úprava tarifu reaguje na růst inflace, energetickou krizi a na další podněty od cestujících a partnerů v systému. Přináší sjednocení podmínek u jednotlivých jízdenek při použití na železnici, podporu cestování na delší vzdálenosti.

Dále k zastropování ceny časových kupónů, zavedení desetiměsíčního časového kupónu pro vnější pásma a zavedení tzv. firemního jízdného, které umožní nákup přenosných časových kuponů. Vzhledem k inflaci dochází ke zvýšení ceny jízdného pro jednotlivou jízdu na krátkou vzdálenosti. Delších jízdních dob se změny téměř nedotknou, nebo naopak dojde k jejich zlevnění. Ještě výhodnější budou předplatní kupony nebo celodenní jízdenky.

U jednotlivého jízdného dochází ke sloučení stávajícího jízdného za 14 Kč a 22 Kč (dvoupásmové jízdenky na 15 a 30 minut) do jedné jízdenky s jízdným za 20 Kč a časovou platností 15 minut. Tato jízdenka neplatí v Praze (pásma P, 0, B), a to ani v případě zastávky zařazené do pásma B, 1 na území Prahy, ale naopak nově je možno ji použít i ve vlacích PID, což znamená sjednocení podmínek a zpřehlednění tarifu z pohledu cestujících.

U jízdenek za 30 Kč a výše nedochází ke změně ceny, ale pouze ke zkrácení časové platnosti jízdenky (vždy o 30 minut až do maximální časové platnosti 180 minut pro jízdenky na 8 a více tarifních pásem). Je nutné hlídat pásmovou, ale i časovou platnost jízdenky, v některých případech nelze využít z časových důvodů jízdenku i pro návrat. Z tohoto důvodu byla navržena snížená cena celodenních jízdenek.

U celodenních jízdenek pro území Středočeského kraje dochází k poměrně výraznému zlevnění a zároveň zavedení nové celodenní jízdenky pro nejpoužívanější mimopražská pásma 1–4. Ta bude od 1. dubna stát 80 Kč. Cílem je podpořit pravidelné využívání veřejné hromadné dopravy, zvýšit komfort cestujících spočívající v potřebě jediné jízdenky na den a snížit tak i zpoždění spojů způsobené nákupy jízdenek u řidiče.

Zdroj/ilustrační foto: Středočeský kraj