Upozornění: Tento příspěvek byl naposledy aktualizován před více jak jedním rokem. Proto může být jeho obsah zastaralý či nemusí vůbec odpovídat aktuálnímu stavu.
Berte to laskavě na vědomí při jeho čtení!


Sedlčanský rynk zaplnily vozy Renault

SEDLČANY – Pražský Renault Card Club uspořádal o posledním květnovém víkendu na Nové Živohošti v pořadí třetí sraz svého klubu. Součástí srazu byla kromě jiného také orientační soutěž, jejíž první etapa končila v sobotu 30. května na náměstí TGM v Sedlčanech. Tady se konala před startem druhé etapy dvouhodinová výstava historických vozů značky Renault. Obyvatelé města i náhodní návštěvníci tak měli možnost obdivovat téměř tři desítky renaultů a také vozů Dacia, což jak známo je rumunská kopie francouzské značky.

renault4
Část vozů účastníků 3. srazu Renault Card Clubu – foto: Ladislav Havel

Na sedlčanské náměstí dojely postupně kolem poledne všechny vozy, které se účastnily srazu. “Klub vznikl před třemi roky v roce 2012, vzhledem k této krátké historii je to náš třetí sraz. Našim pravidlem je při každém srazu navštívit nějaké okolní město, tak aby se na naše vozy mohli podívat i místní obyvatelé,” vysvětlil účastník srazu Petr Popula, který přijel s vozem Dacia. Mezi nejstarší vystavené vozy patřil nenápadný Renault Dauphine Gordini z roku 1956 a nablýskaná trojice renaultů 4CV z let 1958 – 1960 a motorem vzadu.

renault3
Renault Renault Dauphine Gordini z roku 1956 – foto: Ladislav Havel

Z dalších nejstarších vozů značky Renault mohli diváci kromě jiného vidět na náměstí renaulty s typovým označením 4 (rok zahájení výroby 1961) a Renault 5 s rokem zahájení výroby 1971. Z novějších pak Renault 9 z roku 1983 a Renault 19 z roku 1992. Zájem přehlížejících poutal i Renault 9TL z roku 1982, který, jak bylo uvedeno, je 32 let provozován a udržován rodinou původního majitele. Ten vůz zakoupil v červnu 1983 v prodejně Tuzex. Součástí akce v Sedlčanech byla i anketa, při níž mohli přítomní diváci hodnotit jejich vzhled.

Renault 4
Vozy Renault 4CV z let 1958 až 1962 – foto: Ladislav Havel

Po čtrnácté hodině se účastníci srazu vydali ze Sedlčan na druhou etapu, jenž vedla zpátky na Novou Živohošť, kde je čekalo vyhlášení výsledků ankety, vyhodnocení soutěže i celé akce.