Na plánu pro Dakar 2022 se u sedlčanského týmu Big Shock! Racing začíná pracovat

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

REGION – Tým Big Shock! Racing je s výsledkem Dakaru 2021 spokojen. Potvrdil se předpoklad, že čím je Dakar delší a náročnější, tím lépe si sedlčanská parta vede. S postupující soutěží závodníkům docházejí psychické i fyzické síly. Ale díky pohodě, která v týmovém bivaku vládla, propracovanému systému, který je léty dotažený až do zdánlivě nepodstatných detailů, a souhře lidí, kteří se dlouho znají a rozumějí si, měla sedlčanská posádka v cíli letošního Dakaru energie stále na rozdávání.

„Byl to jeden z nejdrsnějších Dakarů, které máme za sebou. Vyhráli jsme ve třech etapách, které patřily mezi delší a technicky náročnější. V tom je naše síla. Přitom ale nemáme pocit, že to byly uhnané výsledky a byli bychom v cíli vyřízení. Ba naopak, jelo se nám hezky, auto fungovalo a paradoxně, zrovna ve vyhraných etapách jsme nejeli na úplné maximum. Když je trať namáhavá, umíme si poradit. Máme rezervy a dokážeme držet dobré tempo dlouhou dobu,“ říká Martin Macík.

Tradičně si závodníci v cíli Dakaru říkají, už nikdy víc! Ale za pár týdnů jim otrne a udělají vše pro to, aby se mohli za rok na start nejnáročnějšího motoristického závodu postavit znova. Členové týmu Big Shock! Racing ani na minutu nepochybovali o tom, že se za rok znovu vrátí. Příští rok šéfa týmu Martina Macíka staršího čeká už 20. Dakar, pilot Martin Macík pojede ve svých 32 letech závod podesáté. Už teď vzniká plán dalších kroků, které je třeba do Dakaru 2022 zvládnout.

„Analyzujeme, co vše se během letošních dvanácti etap stalo. Vývoj auta za poslední rok poskočil o velký kus kupředu. Během loňské sezóny, kdy se kvůli bezpečnostním opatřením tolik nezávodilo, jsme na Karlovi zvládli udělat hodně práce. Automatická převodovka výrazně pomohla. Víme o drobnostech, které ještě vytuníme, spojovačky a tak dále. Ale díky devatenácti letům vlastního vývoje máme kamion, který je hned po továrních kamazech momentálně nejrychlejší,“ popisuje Macík.

A dodává: „Začínají se hlásit zájemci o pronájem i koupi aut. Už letos jel s autem z naší dílny Jarda Valtr. Pro holandský tým Maurika van den Heuela jsme stavěli podvozek. A my sami příští rok chceme být zase silnější. A chceme si postupně pro beduína dojít. I když víme, že pro to ještě pár kroků musíme udělat.“ Cílem je mít na startu více vozů. V perfektní kondici je stále i legendární Liaz Franta, se kterým Martin Macík v roce 2019 dokázal dojet Dakar na 5. místě.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing