Na kotlině burácely offroadové stroje

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Druhý závod Mistrovství České republiky OffROAD Maraton Sedlčany odstartoval v sobotu 16. dubna časně ráno v areálu Sedlčanské kotliny. Závod tentokrát  pod hlavičkou KM Racing OffRoad Sedlčany 2011 se jel na asi desetikilometrové trati, z nichž v kategorii automobilů část vedle po poli v těsné blízkosti silnice na Neveklov. Na startu závodu se sešlo téměř 220 závodních motocyklů, čtyřkolek a terénních aut rozdělených do třiadvaceti kategorií.

Už v sedm hodin rána byla odstartována tříhodinová soutěž motorkářů. V jednotlivých kategoriích zvítězili Matěj Macháček (Mistr Moto E1), Tomáš Louthan mladší (Mistr Moto E2) a Radim Drda (Mistr Moto Vet). V pohárových kategoriích zvítězili Filip Schustr (Pohár Moto E1), Radek Tůma (Pohár Mono E2) a Bohumil Michálek (Pohár Moto Vet). V kategoriích dětským motorek na deset minut si nejlépe počínali Šimon Kovalovský  z nedalekého Kamýka nad Vltavou (Moto děti) a Samuel Lorenc (Moto junior mladší). Hodinovku kategorie Moto junior starší vyhrál Patrik Neliba.

V půl jedenácté se na kratší trať bez lesního úseku vydali jezdci na čtyřkolkách. Těch se na startu tříhodinovky objevilo v deseti kategoriích 114. V kategorii Mistr Quad 4×4 zvítězil Josef Hort, kategorii Mistr Quad SP ovládl Martin Miřejovský, V kategorii Mistr Quad Vladimír Novotný. V pohárové třídě Petr Chabina (Quad do 300 ccm), Tomáš Kadeřábek (Quad SP), David Brumla (Quad TR do 500) a Petr Špak (Quad TR nad 500). Hodinovku juniorů ve třídě Quad junior starší pro sebe získal Dominik Škarka. V závodě na deset minut dětí a mladších juniorů ve čtyřkolkách zvítězil dvakrát Daniel Klíma, hodinovku čtyřkolek kategorie Quad junior starší vyhrál Dominik Škarka.

Po půl čtvrté odpoledne se konečně dočkali i jezdci v kategoriích aut, na trať šestihodinového maratonu se jich vydalo 26. Kategorii Auta Amater Offroad-centrum pro sebe získala šestice jezdců týmu JASE AA s vozem Land Rover Defender 90 2,5 Tdi. Ve třídě Auta SPECIAL do 1000 ccm byl nejrychlejší Polaris tým AS10 s vozem Polaris Ranger RZR S 800 EFI. Kategorie speciálů ovládl Bobr Team AS20 (Auta SPECIAL do 2000 ccm) s vozem Nisan 2.0 a KUBI Team Geneve AS20+ (Auta SPECIAL nad 2000 ccm) se speciálem Range Rover Dakar 3.9 i.