Martin Macík se svou posádkou vybojoval v kategorii kamionů 2. místo na Dakaru 2023

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

DAKAR 2023 – Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu MM Technology na Dakaru 2023 vybojovali parádní 2. místo, když do cíle poslední etapy dojeli na 6. pozici. Sehraná posádka v nerozbitném kamionu Čendovi, sestrojeném týmovými mechaniky a konstruktéry pod vedením Martina Macíka staršího, šéfa MM Technology, slaví úspěch, ke kterému směřovala 11 let a stojí za ním spousta práce. Sedlčanské jezdce na trati nezastavila hořící kola, řeka vinoucí se uprostřed pouště ani jízda obrovskými dunami Pusté končiny.

Tým MM Technology si na Dakaru 2023 připsal na konto čtyři vyhrané etapy i vítězství v prologu. Velké zásluhy patří mechanikům i dalším členům, za jejich nasazení, profesionální práci, probdělé noci, nadhled a věčný optimismus. Děkujeme všem, kteří v úspěch závodníků z MM Technology a jejich oranžového stroje věřili. Děkujeme, že máme ty nejlepší fanoušky na světě – přející, otevřené, se smyslem pro humor, kteří nás pokaždé umí podržet. Díky rodinám za trpělivost, toleranci a pevné nervy. Děkujeme našim milým partnerům a sponzorům, kterých si moc vážíme.

„Je to tam. Jsme v cíli a jsme nadšení. Máme druhé místo celkově. Je to zásluha celého našeho týmu, který je úplně úžasný. Všichni tady v kabině děkujeme domů rodinám, díky moc všem našim geniálním fanouškům, díky našim sponzorům. Byl to určitě nejdrsnější Dakar v Saúdské Arábii, jsme rádi, že jsme ho zažili, že jsme ukázali, jak spolehlivou techniku umíme v Sedlčanech postavit,“ řekl v cíli unavený Martin Macík, který přiznal, že větší emoce se zřejmě dostaví později.

„Ani poslední etapa nebyla úplně zadarmo. Trať byla uskákaná, mokrá a blátivá, klouzalo to. Letěli jsme si ve svém bezpečném tempu. Navigační body byly nasekané jeden za druhým,“ popsal navigátor František Tomášek. „Mates původně chtěl i v poslední etapě víc závodit, ale my s Františkem jsme neměli v plánu přijít o nápravu,“ směje se palubní mechanik David Švanda. A tak se závěrečné drama odehrálo až po dojetí posádky do cíle – v online systému klasifikace závodu, kde znenadání začaly naskakovat chybné údaje. Nakonec vše dobře dopadlo, ale Dakar byl napínavý až do samotného konce.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Public Relations in MM Technology