Martin Macík s Františkem Tomáškem jsou už v Džiddě a vyhlížejí nedělní start Dakaru

closeUPOZORNĚNÍ: Od publikování tohoto příspěvku uplynul čas 6 měsíců a 3 dnů, takže níže uvedené informace mohou být zastaralé či neplatné! Berte to laskavě na vědomí!

SEDLČANY – Pilot kamionu Martin Macík a jeho navigátor František Tomášek z týmu Big Shock Racing přiletěli do Džiddy, dějiště 42. ročníku Rallye Dakar, legendárního dálkového závodu. Město, ze kterého Dakar 5. ledna odstartuje, české závodníky přivítalo slunečným ránem vyhřátým na 27 °C. Závodníci si užívají aklimatizaci, sžívají se s novým prostředím a také se pustili do zařizování nezbytných organizačních záležitostí.

Jejich první kroky vedly pro SIM karty, aby mohli pro fanoušky začít vysílat živé vstupy na Facebooku Martina Macíka. „Cesta proběhla hladce. Jsme na místě, prozkoumáváme město, ochutnáváme místní jídlo, dospáváme se a chystáme vše potřebné,“ hlásil Martin Macík. Další členové týmu Big Shock Racing, včetně motocyklisty Jana Brabce a palubního mechanika Davida Švandy, dorazí na místo ve čtvrtek 2. ledna.

Motocyklista sedlčanského týmu Big Shock Racing Jan Brabec, dal tentokrát před aklimatizací přednost domácímu odpočinku po náročné rehabilitaci zraněné nohy. Honzovi Brabcovi se bude o jeho novou motorku KTM opět starat jeho táta Libor a také nová posila. Tou je mechanik Zdeněk Cekr. „Letadlem ještě vezeme nové držáky na iritrack, protože došlo ke změně a starší verzi bylo potřeba před startem upravit,“ popisuje Honza Brabec.

Protože se Dakar se přesunul z Jižní Ameriky do Saúdské Arábie, museli se závodníci seznámit s novými pravidly platnými pro účastníky Dakaru. Už před odletem museli závodníci organizátorům závodu podepsat kodex chování, který budou dodržovat. Slíbili v něm, že nebudou chodit ve spodním prádle na veřejnosti, nebudou předbíhat ve frontách, nebudou pouštět nahlas muziku v době modliteb nebo přebíhat silnice mimo přechod.

Pozornost byla věnována i oblečení, které nesmí být vyzdobeno obrázky s pohoršujícími nebo násilnými motivy, muži mají oblékat dlouhé kalhoty, ženy zahalovat vyjmenované partie. A na seznamu bylo i dalších asi 20 bodů, které se závodníkům z ČR zdály více či méně zajímavé. „Vojáci na letišti byli velice přátelští, kontroly na letišti formální a nekonala se ani slibovaná prověrka na požití alkoholu,“ popisuje František Tomášek.

Bezprostředně po příletu musí tým Big Shock Racing u organizátorů vyzvednout závodní i doprovodná vozidla, která už čekají v přístavu, a projít zbývající částí technických přejímek. Ty budou probíhat ve čtvrtek a v pátek. Mechanici musí také zkontrolovat, zda jsou závodní stroje po plavbě v pořádku. Martin ještě před startem prověří Karla, kamion Iveco, a Jan Brabec projede Anežku, svou motorku, na cvičné trati, takzvaném shake downu. Slavnostní dakarské pódium si týmy užijí 4. ledna.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing