Martin Macík i kamion Karel jsou po dni volna připraveni na maratonskou etapu

HA´IL – V sobotu dakarská karavana parkovala nedaleko saudskoarabského města Ha´il. Na programu byl zasloužený den volna. V bivaku týmu Big Shock! Racing se ale rozhodně neodpočívalo. I když má posádka Martina Macíka zatím Dakar výborně rozjetý, momentálně drží 4. celkové místo, bylo potřeba chystat se na druhou část soutěže. Nejvíce napilno proto měli mechanici. Ti celý den servisovali Karla, týmový závodní kamion, před následující maratonskou etapou.

Právě 7. etapa, která je oproti předchozímu ročníku daleko náročnější, bude asi nejrizikovějším úsekem letošního Dakaru. Svědčí o tom i fakt, že z více než 320 vozidel na startu jich do 7. etapy vyjede jen 230. „Myslím, že maratonské etapy často ovlivňují vývoj závodu. Většinou náskoky nebo ztráty, které zde vznikají, bývají tak velké, že se začne rýsovat pódium a umístění týmů v rámci celé soutěže. I když rozhodnout se samozřejmě může i v poslední etapě,“ říká David Pabiška, týmový manažer.

Ve dni volna mechanici u kamionu Iveco vyměnili v podstatě všechny pohyblivé části. „Na nápravách měníme všechna pera, všechny tlumiče i čepy, veškerá uložení, která jsou na nápravách vpředu i vzadu. Samozřejmě, nové jsou i pneumatiky. Kompletně prohlížíme motor. Ten má i nové turbo. Měníme všechny oleje, naštěstí máme zásoby od Champion Lubes. Na motoru řešíme i uložení napínacích kladek, řemen a tak dále,“ vyjmenovává palubní mechanik David Švanda.

Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda si musí zabalit jen osobní věci, které budou pro nocování v poušti potřebovat. A svou nedělní jízdu čítající 284 km přejezdů a 453 závodních km budou muset přizpůsobit aktuální situaci. „Karla se pokusíme více šetřit, abychom se večer v bivaku nemuseli pouštět do větších oprav, ale zároveň nechceme zůstat pozadu,“ říká Martin Macík. Posádky tentokrát musí zvládnout kolem 1400 km.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing