Macík už má jasno, jak bude vypadat letošní sezóna a co stihnout do příštího Dakaru

SEDLČANY – Tým Big Shock! Racing během letošní extrémně náročné Rallye Dakar vybojoval dvě pódiová umístění. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, získali 2. a 3. etapové místo. V celkovém pořadí sedlčanským závodníkům patří 7. pozice a současně vedou klasifikaci kategorie T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship. Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit.

A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Posádka týmu Big Shock! Racing aktuálně vede kategorii T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship, pořádaného pod hlavičkou FIA, jehož byl Dakar letos poprvé součástí. Vzhledem k faktu, že je v soutěži prozatím přihlášeno pouze pět posádek, nepřikládá tým výsledkům zásadnější význam.

„Karla, náš kamion, a také Niciase, vůz týmu Project 2030, z Džiddy posíláme přímo do Dubaje. Protože od 5. do 10. března závodíme v rámci Abu Dhabi Desert Challenge. Bude to pro nás další super zkušenost, 5 závodních dní v dunách. Ladit budeme i kamiony,“ těší se Martin Macík a dodává, že v rámci světového poháru by měl absolvovat ještě Rallye du Maroc a dovolí-li to situace i Kazakhstan Rally. Tým zvažuje tradiční účast v závodech Baja Aragon a Baja Poland.

Během následujícího roku bude pokračovat také další vývoj v rámci sedlčanského konstrukčního centra MM Technology. Šéf týmu Big Shock Racing a MM Technology Martin Macík starší má v plánu postavit další dva závodní speciály: „Z týmů Italtrans i Project 2030 máme na naše auta, která jsme pro partnery postavili a servisovali, dobré ohlasy. Zároveň jsme na letošním Dakaru testovali některé inovace. A máme tak další poznatky pro další progres. Zapracujeme zejména na spolehlivosti nových vylepšení motoru, která jsme testovali v Karlovi.

„Dále se zaměříme na vývoj nového odpružení kabiny a změny přijdou i v elektronice. Čeká nás opravdu hodně práce. Tentokrát nic nechceme řešit na poslední chvíli,“ dodává Martin Macík starší. Mechanici, vývojáři i konstruktéři tak budou mít během následující sezóny opět plné ruce práce a současně si užijí cestování po celém světě. Vše směřuje k tomu, aby posádky i závodní stroje týmu Big Shock! Racing byly na příští Rallye Dakar co nejlépe připraveny.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing