Dakarský jezdec Martin Macík představuje Arnošta, posilu týmu Big Shock! Racing

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Dakarský pilot Martin Macík má novou hračku. Jeho táta, šéf týmu Big Shock! Racing Martin Macík starší, mu postavil nový závodní kamion. Jmenuje se Arnošt, podle kabiny jde o Iveco Powerstar, ale osobitá stavba vznikla na základě 20 let konstrukčních zkušeností Martina Macíka staršího, a otiskly se do ní úspěchy i omyly předchozích generací závodních kamionů sestrojených sedlčanskými mechaniky.

Nový kamion by se v budoucnu měl stát nejrychlejším, nejobratnějším a nejodolnějším vozem týmu. Teď je ale hlavním úkolem pořádně Arnošta zničit a odhalit tak jeho slabá místa. Říjnová Rallye du Maroc bude mít pro tuto misi ideální podmínky. A posádka Macík, Tomášek, Švanda je připravena dát Arnoštovi pořádně do těla. Proč zrovna Arnošt?

Po úspěchu z letošního Dakaru bylo v sedlčanských dílnách MM Technology opravdu rušno, přišli noví mechanici, ozývali se zahraniční partneři s nabídkami spolupráce a vývoj závodních kamionů se tak mohl posunout zase o kus dál. Přípravy na vznik nového týmového vozu probíhaly přes dva roky. Teď Iveco Powerstar poprvé vyjíždí z garáže a týmoví mechanici mají pocit dobře odvedené práce.

Nikdo z týmu Big Shock! Racing už novému kamionu neřekne jinak než Arnošt. „Desátého ledna, během Dakaru 2020, jsem dostal zprávu od fanynky Evy. Psala mi, že její tchýně má tři syny a všichni sledují Dakar. Nejstarší se jmenuje František, prostřední Karel a nejmladší, její manžel, je Arnošt. A zajímala se, jestli už máme jméno pro náš další kamion, a zda bychom třeba neuvažovali o Arnoštovi,“ popisuje pilot Martin Macík a pokračuje: „Následně se ukázalo, že tátův úplně první fichtl, se taky jmenoval Arnošt. A o jménu pro nový kamion bylo rozhodnuto.“

Základ nového kamionu je stejný jako u jeho úspěšného předchůdce Karla, v němž Martin Macík se svou posádkou na Dakaru 2021 vybojoval 4. celkovou pozici a vyhrál tři etapy. Všechny osvědčené části auta zůstávají, automatická převodovka, kabina, kola, nápravy i motor. „Nově jsme ale pracovali s rozložením váhy. Uložení náhradních dílů, které s sebou vezeme, je jinde než doposud.

Nemáme už 4 oddělené nádrže, ale jednu hlavní. Část nových úprav koresponduje s bezpečnostními protokoly a homologacemi Světového poháru FIA, který příští rok odstartuje Dakarem 2022. Nově je proto řešen i hasicí systém v kabině, úprava volantu, ventily na nádržích, uložení náhradních kol a další detaily,“ popisuje Martin Macík starší hlavní rozdíly oproti předchozím verzím speciálu.

Členové týmu Big Shock! Racing si hlídají, aby nezaspali technický vývoj, který je pro úspěch na Dakaru nezbytný. Konstrukce nových vozů v rámci MM Technology je proto důležitou součástí plánů pro nadcházející sezóny. „Už v tuto chvíli mám v hlavě rozmyšleno, jak by měl vypadat model auta, který přijde po Arnoštovi,“ říká Martin Macík starší.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing