Úspěšná série Budila s Vejvodou nabrala v maďarské Mecsek Rallye stříbrný odstín

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Druhou příčku ve své kategorii 2 si odvezli Stanislav Budil s Petrem Vejvodou z nejvýznamnější maďarské soutěže, kterou je už dlouhé roky Mecsek Rallye. V průběžném pořadí Mistrovství Evropy historických vozů je tento výsledek posunul taktéž na druhou příčku. Obavy z další těžké a neznámé soutěže se ukázaly býti lichými a Středočeši Stanislav Budil s Petrem Vejvodou mají na svém kontě další zdárně zvládnutý díl seriálu letošního Mistrovství Evropy historických vozů.

Mecsek Rallye pro ně nebyla procházkou růžovým sadem, přesto vystoupení Středočechů bylo jednoznačně úspěšné. Od první do poslední rychlostní zkoušky se jejich BMW 2002ti drželo v první trojici kategorie vozů první poloviny 70. let a v nejlepší desítce absolutní klasifikace. „Zejména v pátek nás ale pořádně potrápilo horko, závodili jsme skoro ve čtyřicetistupňových teplotách, a protože se i motor chvílemi přehříval, museli jsme si k tomu ještě zapínat topení. Pořádně rozpálená byla i řadicí páka, ještěže máme jen čtyřstupňovou převodovku a díky tomu neměníme převodové stupně tak často,“ směje se pilot a popisuje průběh soutěže:

„Hned na úvodní rychlostní zkoušce soutěže jsme porazili našeho tradičního soka Pasuttiho se silným vozem Porsche, před námi byli jen další obvyklí soupeři Bussolini a Jensen, přičemž za druhým jmenovaným jsme zaostali pouze o dvě vteřiny. To bylo velké povzbuzení, navíc jsme byli klasifikováni na osmé příčce celkového pořadí i mezi modernějšími vozy. Druhý test se nám povedl ještě o něco lépe a porazili jsme na něm i několikanásobného mistra Evropy Jensena, na Bussoliniho nám chybělo pouze 2,5 sekundy. Francouz pak na následujícím testu havaroval a odstoupil, nicméně ani nám se tolik nedařilo, takže nás v pořadí přeskočil nejen Jensen, ale též Pasutti.

Ráno na nejdelší zkoušce to bylo dobré a my zajeli čas srovnatelný s nejlepšími. Na té následující už ne, ta byla z velké části oschlá a auto nám místy začalo trochu tančit. Po jedné křizovce jsme radši maličko povolili v nasazení a vsadili na bezpečnost, ostřílený Nor Jensen nám díky tomu docela nadělil. Po přezutí na suché gumy výrazně zrychlil také Pasutti, záhy jej ale vyřadila porucha spojky. Poskočili jsme na druhou příčku, protože ale k neskutečné stíhací jízdě nasadil Rónay, ani my jsme neměli do posledního metru poslední rychlostní zkoušky nic jistého. Nakonec jsme o necelých osm sekund druhé místo udrželi, bonusem byla sedmá příčka celkového evropského pořadí.“

Štětkovického Stanislava Budila, kterého v tuto chvíli bodový zisk posunul už na druhou příčku průběžného pořadí letošního Mistrovství Evropy historických vozů, doplnil stříbrný v pořadí spolujezdců Petr Vejvoda: „S přibývajícími soutěžemi se pro nás spousta věcí mění. Postupně sbíráme zkušenosti a méně nás toho překvapí, také soupeři už o nás dobře vědí a třeba i velezkušený Valter Christian Jensen s námi pravidelně navazuje hovor. S Rónayovými jsme se docela skamarádili, teď jsme po soutěži byli na společné večeři, kde jsme už plánovali také příští vzájemnou bitvu. Ta se odehraje v polovině července na rakouské Rallye Weiz.“

Zdroj: TZ Karevic Media
Karel Špaček, media team,
Foto: Norbert Csatlós