S podmínkami spolufinancování dopravní obslužnosti souhlasí zatím dvě třetiny obcí

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

STŘEDNÍ ČECHY – Středočeský kraj nadále úspěšně pokračuje ve vyjednávání s obcemi ohledně spolufinancování dopravní obslužnosti v kraji. Ty se budou na zajišťování dopravní obslužnosti finančně podílet podobnou částkou jako loni, ale na základě nově stanovené metodiky jednotné pro celý kraj. Předběžný souhlas s podmínkami vyjádřily dvě třetiny středočeských obcí.

Zástupci Středočeského kraje a jeho příspěvkové organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje dnes v rámci „Kulatého stolu k veřejné dopravě“ prezentovali aktuální vývoj v oblasti uzavírání smluv o zajišťování a financování dopravní obslužnosti. Již na čtvrtečním jednání totiž schválila Rada Středočeského kraje uzavření prvního balíku smluv o zajišťování a financování dopravní obslužnosti, a to s prvními 310 obcemi z necelé tisícovky.

„Již nyní s téměř jistotou víme, že s nově nastavenými spravedlivými podmínkami spolufinancování souhlasí 628 z 945 zapojených středočeských obcí. U 317 obcí jednání a procesní zajištění spolufinancování dopravní obslužnosti ještě stále probíhají. Necelá 3 %, konkrétně 31 obcí, aktuálně bohužel spolufinancování odmítají. Z větších měst ještě probíhají jednání s Kladnem či například Mladou Boleslaví,“ vysvětluje radní pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.

„Mladá Boleslav se aktuálně staví ke spolufinancování dopravy v její oblasti bohužel poměrně zdrženlivě. Pevně věřím, že se nám podaří s vedením města dosáhnout shody a nebude tak případně pro občany Mladoboleslavska veřejná doprava žádným způsobem omezena. Nově navržené standardy nastavují spravedlivý a transparentní poměr spolufinancování dopravní obslužnosti ve středních Čechách pro obce, města i kraj,“ dodává Petr Borecký.

Středočeským krajem nově nastavená pravidla o zajišťování a financování dopravní obslužnosti zohledňují nejen počet obyvatel obcí, které jsou linkami obsluhovány, ale také význam linky na obslužnosti lokality a četnost nabízeného spojení. Obce se zároveň od letošního roku nově podílejí i na financování železniční dopravy, na kterou doposud nepřispívaly vůbec.

Zdroj/ilustrační foto: Středočeský kraj