SEDLČANSKO – Už jen týden mají pokračovat hlavní dokončovací práce na rekonstrukci železniční tratě č. 223 Olbramovice – Sedlčany. Úderem pondělní půlnoci 12. května skončí výluka a na koleje vyjedou první vlaky. Přitom v devadesátých letech 20. století byla trať určena k zastavení provozu, případně k privatizování, což se projevilo v takřka nulové údržbě.
Nástupiště ve všech stanicích na trati jsou nová a vyvýšená, vyměněn je železniční svršek, v obloucích jsou osazeny odolné ocelové pražce. Stejně tak jsou osazeny závory a světelná signalizace na přejezdu v Kosově Hoře. V rámci rekonstrukce bylo opraveno šestnáct přejezdů vč. propustků. Také kolejiště na nádraží v Sedlčanech prošlo rekonstrukcí. Vše se tak s počátkem května blíží do finále.
Pokud k tomu ještě přidáme fakt, že na tuto trať budou brzy nasazené relativně nové, nebo spíše zrekonstruované nízkopodlažní motorové vozy Regio-Shuttle RS1 německé výroby, dá se napsat, že tu po rekonstrukci vznikne, ve srovnání s minulou dobou, opravdu moderní regionální spojení, které je součástí Pražské integrované dopravy.
Ilustrační foto: pixabay