Posádka Karla vyhrála závěrečnou 12. etapu Dakaru. Celkově je čtvrtá a dotáhla Kocoura

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

YANBU – Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda ze soukromého sedlčanského týmu Big Shock! Racing vyhráli poslední etapu Dakaru, potřetí si tak připsali etapové vítězství a v celkovém hodnocení vybojovali výborné 4. místo. Martin Macík má zároveň radost, že vyrovnal i nejlepší výsledek svého táty, šéfa týmu, Martina Macíka staršího, který v roce 2010 také získal 4. místo na Dakaru v Jižní Americe.

„I poslední etapa byla těžká, závodit se muselo až do poslední chvíle. Nebylo to zadarmo. Ale je to tam. Tři etapy jsme vyhráli, jsme čtvrtí celkově! Dokázali jsme, že rychlost máme. To je důležité. A příští rok tu budeme znova. Pro mě to bude 10. Dakar. A budeme chtít znova bojovat mezi nejlepšími. Moc děkujeme za neuvěřitelnou podporu všem. Dlužíme díky našim rodinám, že to s námi zvládají, našim ženám a děckám. A fanouškům i partnerům,“ smál se v cíli Martin Macík.

„Za mě byl letošní Dakar skvělý. Pořadatel se každý den snažil udělat trať zajímavou. V navigaci byly vychytávky, kterými jsme se i my občas nechali zmást. Ale přesně to se mi líbí,“ pochvaloval si František Tomášek. Tři etapová vítězství a čtvrté celkové umístění znamená pro tým vyrovnání úspěchu pilotova otce Martina Macíka staršího, přezdívaného Kocour. Ten je v současnosti hlavním týmovým konstruktérem a pro všechny zdrojem entuziazmu a neutuchající energie.

„Klobouk dolů před Matesem, co dokáže za volantem, s tím se musíte narodit. František je pan navigátor a týmový tmelič. David Švanda je machr, který za velmi krátkou dobu dokázal pobrat znalosti z konstrukce aut a současně vydržet tu šílenou jízdu v kabině. A my jsme stabilní konzistentní parta týmově smýšlejících lidí, známe se, víme, co od sebe čekat. To všechno hraje roli. Ty všechny drobné věci zapadly do sebe. A přišel výsledek,“ říká manažer týmu Big Shock! Racing Martin Pabiška.

Zdroj/foto: Big Shock! Racing