Martin Macík poprvé ukázal Karla, nový kamion pro Rallye Dakar 2020

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Karel, závodní speciál Martina Macíka pro Dakar 2020, je na světě. Měří 6950 mm, váží 8500 kg, je to Iveco a má čumák. Karel má v sobě vše dobré z Franty, vozu Liaz, se kterým Macík úspěšně projel tři předchozí Dakary. Ale zároveň přichází s mnoha vylepšeními, která by týmu Big Shock Racing měla pomoci posunout se v nejnáročnějším motoristickém závodě opět o kus dál. Tým Big Shock Racing vyvíjel svůj nový speciál tři roky. Samotná stavba v sedlčanských dílnách začala loni v září.

„Karel je tvrdší, s novým tlumením, změnilo se šasi, máme čumák, sedíme za předními koly. Bude se mi trochu jinak řídit a zároveň se změní výhled z kabiny. Zůstává manuální převodovka, stávající motor Iveco a spousta dalších vyzkoušených věcí,“ popisuje Martin Macík. „Koncepce se v průběhu mírně měnila, ale zásadním předpokladem bylo vycházet z dobře fungujících součástí, které se v minulosti osvědčily během mnoha dakarských startů, a posouvat je dál. Díváme se také po konkurenci a roli samozřejmě hrají i naše aktuální možnosti,“ doplňuje manažer týmu Martin Macík starší, který řídí vývoj nových speciálů.

Před Dakarem by měl Martin Macík v novém kamionu najezdit kolem 20 tisíc tréninkových kilometrů. Už tento týden vyrazí karavana týmu Big Shock Racing, doprovázená fanoušky a partnery, do Afriky, kde Karel v tuniské poušti podstoupí drsné zátěžové zkoušky. Ty odhalí případné slabiny, na kterých bude třeba během následujících měsíců ještě zapracovat. Čekají na něj také ostré závody Baja Aragon, Rallye du Maroc nebo Baja Poland. A Macík se zároveň těší, že v druhé polovině roku během tréninků v Sedlčanské kotlině sveze v Karlovi také první fanoušky.

„Franta a Liaz, to je srdeční záležitost. Myslím, že žádné jiné auto jsem si tak nezamiloval. Ale jestli se zase chceme posunout dál a jednou třeba vyhrát Dakar, museli jsme tento krok udělat. Budeme potřebovat nové díly, budeme usilovat o tovární podporu, musíme využívat moderní technologie, jinak to nejde. Ale Franta s námi v týmu zůstane, bude dál tréninkovým autem, a pokud by se během testování ukázalo, že Karel má víc dětských nemocí, než jsme předpokládali, postavím se na start Dakaru 2020 zase ve Frantovi. A rád,“ dodává Martin Macík. Další liazkou v týmu Big Shock Racing zůstává také nepostradatelný bydlík, který poskytuje během všech závodů jezdcům i mechanikům kompletní zázemí.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing