SEDLČANY – Žlutý kamion týmu Big Shock Racing ve středu odpoledne zaparkoval před cílovou rampou Rallye du Maroc. Martin Macík, František Tomášek a David Švanda vystoupili unavení ale spokojeni z rozbitého vozu, který je dovezl až do cíle nejnáročnějšího testu před Dakarem 2020. Oficiálně dojeli na 2. místě, výsledky v tomto případě nebyly to podstatné. Neboť v soutěži kamionů startovaly jen dvě identická Iveca sestrojená v sedlčanských dílnách týmu Big Shock Racing, druhý speciál na zakázku pro Jaroslava Valtra.
Přes 1000 závodních kilometrů, ujetých v terénu téměř totožném s dakarským, není možné jinde zažít. Mechanici mají po návratu do Sedlčan na čem pracovat. Jezdci mají na co vzpomínat. A fanouškové se mají na co těšit. Protože Dakar 2020 se blíží a jeho nový ředitel David Castera, který pro závodníky připravil i letošní drsnou marockou rozcvičku, naznačil, že příští ročník v Saudské Arábii bude hodně dobrodružný. Mechanici mají po návratu do Sedlčan na čem pracovat, jezdci na co vzpomínat.
„Po Maroku můžu říct, že s Karlem se dá letět mnohem rychleji než s Frantou. Je jasné, že řešíme dětské nemoci nového auta, ale proto jsme tady. Byl to očistec, neskutečná rozbíječka. Dlouho jsem nezažil tak šílené etapy. Jsme dost zničení a Karel taky. Trať byla tvrdá, udrncaná, dlouhá. Ale jsme strašně rádi, že jsme to všechno zvládli. Děkuji mechanikům za super práci, Františkovi, že moc nebloudil, Davidovi, že si uměl poradit,“ hodnotí pilot Martin Macík.
Tým Big Shock Racing teď čeká další práce v dílnách, Karel se musí znova dostat do ideální formy před prosincovým odesláním závodních strojů do Saudské Arábie. Už 29. 10. se Martin Macík a Jan Brabec potkají s fanoušky v pražském Autoklubu, aby se vzájemně naladili na lednové dakarské dění. Současně byl odstartován předprodej vstupenek na sérii besed Posedlí Dakarem, která proběhne v lednu a únoru 2020 v 10 městech ČR a Slovenska.
Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing