Martin Macik po riskantní stíhací jízdě opět poskočil pořadím. Aktuálně je na 9. místě

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

WADI DAWASIR – V 8. etapě Rallye Dakar museli závodníci zdolat drsnou písečnou trať dlouhou 395 km. Kamionová posádka týmu Big Shock! Racing ve složení Martin Macík, František Tomášek a David Švanda ji v cíli označila jako vůbec nejnáročnější speciálku letošního ročníku. Žlutému vozu ze Sedlčan se díky riskantní stíhací jízdě, přerušené jen jednou výměnou pneumatiky, a perfektní navigaci podařilo etapu dokončit na výborném 7. místě. V celkovém hodnocení posádka opět poskočila, aktuálně je na 9. pozici. Vylepšený výkon kamionu závodníkům zároveň přidal i další chuť do závodění.

Žluté Iveco Martina Macíka vyrazilo na trať pondělní speciálky z 9. pozice. Organizátoři závodníkům na dnešní den slíbili trať plnou náročných dun a písečných polí. Sedlčanská posádka v cíli potvrdila, že slib byl dodržen. „Byl to nářez. Já si myslím, že to byla zatím asi nejtěžší etapa letošního Dakaru. Jeli jsme 400 závodních kilometrů a prvních 200 byly jen a jen duny občas přerušované kilometrovými přejezdy. A pak znova duny. A zase a zase a furt. I proto dojet do cíle dneska všem trvalo tak dlouho. Bylo to fakt náročné, ale jeli jsme palbu,“ řekl Martin Macík.

Etapa začínala pískem a posádka už v úvodu musela  vozu a měnit pneumatiku. „V kaňonu v prachu, kde jsme pořádně neviděli, jsme něco přejeli a museli měnit gumu. Bohužel to bylo zrovna na šutrech a nešlo tu úplně lehce, nechali jsme tam asi 10 minut,“ popsal David Švanda. Předjelo ji několik soupeřů, které se ale okamžitě vydali stíhat. „Zdá se, že se klukům mechanikům přes noc povedlo o něco vylepšit výkon auta, což nám pomohlo celkem hladce zdolat dnešní obrovské duny. Kopce, které jsme dneska přejížděli, jsme už hodně dlouho neviděli,“ řekl navigátor František Tomášek.

„Míjeli jsme nebezpečné trychtýře, často jsme si museli nadjíždět. Byla to docela riskantní jízda. A dost náročná byla i navigace, kterou ale Ferry zvládnul na jedničku,“ doplňuje Macík. Po čekačce na neutralizaci posádka žlutého kamionu, pojmenovaného Karel, vyrazila do druhé části etapy a postupně se jí podařilo předjet všechny kamiony, které ji předstihly při výměně pneumatiky. A během letu k cíli, který byl v závěru hodně uskákaný, předstihla i další vozy. Závodníci v cíli dnešní etapy přiznali, že vylepšený výkon vozu posílil i jejich chuť závodit.

Zdroj/video/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing