Macíka v 7. etapě znovu zdržela pneumatika, ztrátu už nedohnal a dojel v druhé desítce

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

WADI AL DAWASIR – V neděli se po dni volna odpočatí závodníci Dakaru vrhli do 7. etapy. A síly nabrané během volné soboty se jim rozhodně hodily, protože museli projet nejdelší měřený úsek letošního závodu čítající 546 km. Po jízdě v maximální rychlosti, proložené jednou výměnou pneumatiky, speciál Karel ovládaný posádkou Macík, Tomášek, Švanda, dojel do cíle na 12. místě a celkově stále drží 5. pozici.

Posádce Martina Macíka se vydařil úvod dnešní etapy a dlouhé rychlé úseky zvládal kamion týmu Big Shock Racing v první pětce. Stačilo ale, aby jedna z pneumatik vypověděla službu a během asi 15minutové zastávky na práci při výměně zadního kola český kamion přišel o několik etapových míst. Do cíle už pokračoval bez dalších zaváhání. A ani s navigací opět nebyl žádný problém.

„Postrádám náročnost Dakaru. Dneska jsme letěli až na 450. kilometr, kde se nám na čisté rovině odseparoval vzorek z pneumatiky. Byla to rána jako z děla. Už jsme se lekli, že je to něco vážnějšího. Ale museli jsme jen vyměnit kolo, čímž jsme ztratili asi 15 minut. Pak už jsme v prachu dojeli bez zásadnějších komplikací. Celá etapa byla rovná, rychlá, pořád letíš 140 km/h, duny minimálně. Technicky nepříliš náročná,“ popsal Martin Macík.

Motocyklista týmu Jan Brabec sobotní volno využil na maximum a většinu dne prospal, aby tělu, oslabenému po nedávných úrazech, dopřál tolik potřebnou regeneraci. Ukázalo se také, že po pádu v 5. etapě má zlomený malíček, ale to je pro Jana Brabce nepodstatný detail. „Teď jsem dorazil do cíle. Dnešní etapa byla o ničem. Jedeš 30 km plný plyn, pak zahneš a zase plný plyn. A to bylo celé,“ hlásil Brabec, který v etapě dojel 52 a celkově je na 38. místě.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing