Macík s Brabcem se nemůžou dočkat, stihli už dakarskou rozcvičku i přejímky

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

DŽIDDA – Kompletní tým Big Shock Racing se sešel v Džiddě, odkud v neděli 5. ledna odstartuje 42. ročník Rallye Dakar. Pilot kamionu Martin Macík se svým navigátorem Františkem Tomáškem už se pár dní aklimatizovali na místě. A ve čtvrtek se konečně přivítali i s motocyklistou Janem Brabcem, palubním mechanikem Davidem Švandou a dalšími členy výpravy. Kompletní sestava se okamžitě pustila do práce.

Bylo třeba od pořadatelů vyzvednout Macíkův kamion, Brabcovu motorku i všechna doprovodná vozidla. Martinův dakarský speciál Karel a bydlík, ve kterém má tým zázemí, byly bohužel nepojízdné a chvíli trvalo, než se je podařilo zprovoznit. Bydlík se následně ještě ztratil v dopravním provozu. Proto pak následoval raketový přesun posádky kamionu na shake down – dakarskou rozcvičku. Ten posádkám před startem umožňuje naposled si vyzkoušet své stroje v místních podmínkách a naladit se na závod.

„Zajezdili jsme si a všechno zmákli, jak jsme potřebovali. Karel fungoval výborně, výkon i podvozek. Já jsem za to strašně rád. Bylo to boží, zkusili jsme si i poposkočit. Už se těším až odstartujeme,“ popisuje Martin Macík. Jan Brabec tzv. dakarskou rozcvičku vynechal a ušetřený čas věnoval odpočinku po náročné cestě a přípravám na technické přejímky. Těmi všechny týmové stroje prošly hladce během pátečního dopoledne.

Už v Marseille všechny týmy absolvovaly první část technických kontrol, kde bylo nutné na auta i motorku umístit samolepky pořadatele, zvážit závodní stroje, zkontrolovat navigační přístroje apod. Ale druhá část prověrek, zahrnující školení k GPSkám, administrativní povinnosti, ověření plateb a dokladů, lékařské prohlídky nebo oficiální focení jezdců pro potřeby organizátorů na tým Big Shock Racing čekala až v pátek.

Součástí rutinního procesu, který šéf týmu Martin Macík starší absolvoval už po omnácté, letos však byla i podrobná přednáška, jak na trati postupovat v případě pomoci zraněným závodníkům. I díky letitým zkušenostem Martinův kamion, Honzova motorka i doprovodná vozidla prošly bez zásadních komplikací. Čas zbývající do nedělního startu mechanici věnují kontrole závodních strojů a jezdci poslednímu odpočinku.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing