NEOM – Úterní 3. etapu Dakaru 2020 tvořil okruh čítající 427 měřených km u města Neom. Pilot kamionu Martin Macík z týmu Big Shock Racing navigovaný Františkem Tomáškem a jištěný mechanikem Davidem Švandou hned v úvodu bojoval s nižším výkonem svého kamionu, který na rovných úsecích začal ztrácet rychlost. Následoval defekt a stíhací jízda přes řečiště a kamenité cesty, kde posádka ztrátu dohnala a do cíle dojela na výborném 7. místě, v celkovém pořadí je na 4. pozici.
„Bylo to dneska na začátku trochu pernější. Na dlouhých táhlých rovinách jsme neměli dostatečnou rychlost, zlobil výkon. Proto nám v úvodu ostatní trochu ujeli. Pak jsme udělali pneumatiku, chvíli jsme ji dofukovali, ale ušla nám. I když výměna proběhla v perfektní rychlosti, pár minut jsme ztratili. V poslední části, kde byl terén technicky náročnější a výkon už nehrál takovou roli, jsme to zase začali rychle dotahovat,“ popisoval zážitky z tratě Martin Macík.
Fakt, že Karel nepodává 100% výkon posádku mírně rozladil, ale jezdce současně potěšilo, že i s takovým hendikepem dojeli do cíle na slušném umístění. Mechanici na autě pracovali do pozdních hodin už předešlou noc, ale zatím se nepodařilo zjistit, kde je chyba. „Čidlo na turbu hlásí chybu. Urputně ji hledáme, zatím se nám nepodařilo ho vypátrat, ale dál na tom makáme. Bude to nějaká úplná blbost, ale pěkně nám zatápí,“ popsal situaci palubní mechanik David Švanda.
Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec ve 3. etapě zažil první lehčí pády. Ty se naštěstí obešly bez vážnějších následků. Český jezdec přesto příjemně překvapuje klidnou jízdou bez zásadnějších navigačních chyb. V etapě dojel na 38. místě celkově mu patří 33 příčka. „Dneska jsem jel lážo plážo. Vím, že nohu budu ještě potřebovat. V hlavě pořád ještě mám nedávný úraz, ještě bude chvilku trvat, než si zvyknu na 100% tempo,“ řek v cíli etapy Brabec.
Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing