NEOM – Pondělní 8. etapa, druhá část maratonské prověrky, byla pro tým Big Shock! Racing prozatím nejnáročnější výzvou letošního Dakaru. Přesto pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik Davida Švanda těsně uhájili průběžné páté místo, když etapu dokončili na osmé pozici. Po včerejším příjezdu do maratonského bivaku, kde se závodníci museli obejít bez svých asistencí, sedlčanská posádka zjistila, že bude mít víc práce, než původně očekávala.
„Zaměřili jsme se na spojovací tyč řízení, která v předchozí etapě dělala neplechu. Rozebírali jsme a znovu skládali jednotlivé části, abychom se přesvědčili, v jakém jsou stavu, ladili jsme i celou geometrii nastavení přední nápravy, opravovali utržený šroub na zadním diferenciálu, který způsoboval lehký únik oleje, měnili pneumatiky…,“ vyjmenovává palubní mechanik David Švanda. Už v bivaku se objevilo podezření, že v ideální kondici nejsou brzdy.
To se nakonec potvrdilo. „Hned na začátku etapy jsme zjistili, že pravé přední kolo nám brzdí více než levé. Kdykoliv jsem zabrzdil, auto uskakovalo doprava. Takže jsme opět měli několik leteckých výletů. Ale stahovali jsme a snažili se být co nejdřív v bivaku. Asi 40 km před cílem jsme na duně udělali další spojovačku. Jakmile jsem šlápnul na brzdu, vytočila se kola, kousla se do písku a spojovačka byla zase ohnutá. Posledních 40 km jsme dojížděli s roztaženými koly,“ popsal etapu Martin Macík.
Zdroj/foto: Big Shock! Racing