Budil s Vorlem si Rally Krumlov zkrátili na polovinu, světla rozsvítí až v Hustopečích

SEDLČANY – Stanislav Budil a Václav Vorel se zajímavou Toyotou GT86 CS-R3 nacházejí společnou řeč, na jihu Čech je ale vyřadila z první etapy jezdecká chyba, závodili tedy až v sobotu. O nadcházejícím víkendu je čeká další dvoudenní soutěž na jihu Moravy, kde vyzkoušejí své umění i na šotolině a také potmě. Bíločervená Toyota GT86 CS-R3 dvojice Stanislav Budil – Václav Vorel má za sebou druhé pokračování národního šampionátu v rally. U páteční etapy jihočeské Rallye Český Krumlov se však u ní opět objevil popisek ´technická závada´.

Že by tedy další pokračování loňské anabáze s neposlušným strojem? „Ale vůbec ne, auto je v tom nevinně,“ drbe se za uchem štětkovický šofér: „Chyba byla mezi sedačkou a volantem. Zkrátka jsem dělal na výstavišti smyky pro diváky a jeden z nich byl maličko širší, než měl být. Drcli jsme o balík a urazili výfuk, což pak v kabině natolik zvedlo hladinu hluku, že jsem přeslechl informaci o výjezdu z okruhu, takže jsme hned v RZ1 obkroužili ještě kolečko navíc. Poté jsme dojeli do servisu a já se vydal na elektrokoloběžce pro utržený výfuk. Pravda, našel jsem ho, ale bohužel jej některý ze soupeřů mezitím stihnul nechtěně přejet a poškodit. Oprava se tím pádem protáhla a páteční večerní etapa už byla pro nás definitivně ztracena…“

V sobotu už však atraktivní stroj v barvách týmu Dolák Motorsport do bojů nastoupil a zvládl bez potíží všech sedm rychlostních zkoušek. Jejich společným jmenovatelem byly solidní časy v rámci početně obsazené třídy RC4, za naší posádkou s jedinou výjimkou vždy zůstávala i španělská dvojice, která loni obsadila druhou pozici v rámci celoročního hodnocení European Rally Trophy 2WD. V pořadí MČR z toho byla pro Budila s Vorlem na všech testech shodně šestá pozice ve třídě RC4-I a s nimi i pět bodů do šampionátu. „O body nám zas tak moc nešlo, chtěli jsme se především pěkně svézt a s autem se něco naučit, případně předvést divákům i hezké průjezdy atypického vozu s poháněnou zadní nápravou.

Snad jsme sobotní jízdou aspoň trochu udělali radost jim a také partnerům našeho týmu včetně společnosti INTERPOOL CB, která nám s účastí na krumlovské rally pomohla,“ říká padesátiletý pilot. A jaké jsou další týmové plány? „Šampionát pokračuje v rychlém sledu a nás už o nadcházejícím víkendu čeká tradičně horká jihomoravská Rally Hustopeče. Jsme rádi, že jsme už před Krumlovem objevili příčinu potíží s olejovým filtrem a na jihu Čech auto šlapalo jako hodinky – tedy když už mělo opět nasazen opravený výfuk,“ směje se trochu hořce Stanislav Budil: „A strategie pro Hustopeče?

Stále máme sériový motor, který nás samozřejmě v boji se soupeři handicapuje, a protože ani se šotolinou nemáme příliš zkušeností, neděláme si zatím naděje na výraznější výsledkový posun. Ale věříme, že naší jízdou se ´zadokolkou´ uděláme opět trochu radosti nejen sobě, ale také divákům. Novinkou pro nás budou noční rychlostní zkoušky, těm jsme se v Krumlově nechtěně vyhnuli, a tak aspoň vyzkoušíme, jak nám toyota svítí,“ dodává Budil.

Zdroj/foto: TZ Karevic Media
Karel Špaček, media team