REDAKCE – Začátkem předvánočního týdne proběhla v prostorách pražského Autoklubu tisková konference, která novinářům před blížícím se Rallye Dakar 2013 představila novinku v podobě spojení týmů KM Racing a Czech Dakar. Oba týmy společně s třetí, tentokrát nizozemskou stájí Dakar Team Holland chtějí společně pod hlavičkou Bonver Dakar Projectu vzájemně spolupracovat. Chod celé platformy bude zastřešovat šéf sedlčanského KM Racingu týmu Martin Macík.
„Jsme pyšní, že se nám povedlo spojit zdánlivě nespojitelné. Cílem je vytvořit největší a nejúspěšnější svazek v Rallye Dakar. To první se podařilo na bázi Bonver Dakar Projectu, to druhé je zatím smělý cíl do budoucna,“ uvedl jeden z otců neobvyklého projektu Tomáš Vrátný. V soutěži kamionů se pod jednotným velením představí piloti kamionů Tomáš Vrátný, Martin Kolomý (oba Tatra), Marek Spáčil (Liaz/všichni Czech Dakar Team), Jaroslav Valtr s Vlastimilem Vildmanem (oba Liaz/oba KM Racing) a Nizozemec Marcel Schoo (Tatra/Dakar Team Holland). Společni s nimi pojedou pak ještě motorkáři David Pabiška (KM Racing) s Janem Veselým (oba Yamaha/Czech Dakar Team).
Jak bylo na konferenci zástupci Bonver Dakar Projectu řečeno, důvodem sloučení je nejen početnější startovní pole a tím větší šance na vítězství, ale především vzájemná výpomoc, která v minulosti bohužel moc nefungovala. Rallye Dakar 2013, která startuje v Limě 5. ledna, má být jakýmsi testem tohoto sdružení. Doprovod soutěžních posádek bude čítat sedm asistenčních kamionů, mechanické a novinářské vozy, při soutěži se bude s různými úkoly zabývat úctyhodných pětapadesát lidí. „Uvidíme, jak bude naše sdružení fungovat, ale máme v plánu další rozšíření o jeden nejmenovaný zahraniční tým. Budoucnost se dá těžko předvídat, ale vyloučit se nedá ani úplné sjednocení. Zatím chceme pracovat v otevřené platformě, kde bude určovat týmovou taktiku Martin Macík,“ dodal Tomáš Vrátný.
Zdroj: KM Racing team