„Sedlčanka“ se po padesáti dnech výluky znovu rozjela, některé práce ještě pokračují

SEDLČANY – Počínaje úterními ranními hodinami 13. května na trať mezi Benešovem a Sedlčany znovu vyjely motorové vozy. Cestujícím po železnici tak skončilo v úseku mezi Olbramovicemi a Sedlčany jezdění náhradními výlukovými autobusy. Výluka na trati 223 začala 23. března a skončila úderem půlnoci 12. května. Trať, která byla v 90. označena jako neekonomická a hrozil ji zánik, je po rekonstrukci prakticky jako nová s mnoha vylepšeními.

Během výluky došlo k vyzvednutí kolejiště, úpravě podloží, výměně některých pražců za ocelové a opětovné osazení kolejiště. Ve všech stanicích po trati vznikla vyvýšena nástupiště pro pro bezbariérový nástup a výstup z vlaků. To se týká také nádraží v Sedlčanech, kde osobní vlaky nově zajíždějí k první koleji od budovy nádraží. Rekonstruováno bylo po dobu výluky všech šestnáct přejezdů, včetně propustků a na silnici v Kosově Hoře přibyly závory se světelnou signalizací.

Harmonogram prací na rekonstrukci tratě má délku 184 dní, z toho na práce v době výluky bylo počítáno 50 dní a dalších 135 dní se týkalo přípravných a stále týká dokončovacích prací za provozu železnice. Z toho všeho vyplývá, že ještě přibližně další tři měsíce po 12. květnu budou pokračovat práce dokončovací. To se však už nebude týkat omezování provozu a změně jízdního řádu na trati z Benešova do Sedlčan a zpět. Ten je v platnosti od 15. prosince 2024 do 13. prosince 2025.

Ilustrační foto: Ladislav Havel