SEDLČANY – Rallye Dakar 2023 se rozjíždí. Nový kamion pilota Martina Macíka, pojmenovaný Čenda, v Marseille úspěšně prošel technickými přejímkami a spolu s dalšími závodními i doprovodnými vozy vyplouvá ke břehům Saúdské Arábie. Míří vstříc jednomu z nejnáročnějších Dakarů, který jsme za poslední léta zažili. Organizátoři potvrdili, že jeho trasa povede dosud neobjevenými dunami Pusté končiny, v nichž se odehraje i maratonská etapa.
Ještě před odjezdem techniky na Dakar se s Čendou, Martinem Macíkem i dalšími členy týmu MM Technology přišli do Sedlčan rozloučit fanoušci, kteří týmu popřáli štěstí. Atmosféra na náměstí byla velmi vřelá. Závodníci podepsali a rozdali štosy čumkaret, ale tentokrát se podepisovali i fanoušci. Dostali totiž možnost zvěčnit své jméno na Čendově kapotě a symbolicky tak s posádkou vyjet na Dakar. Na místě nechyběly ani doprovodné vozy a Nicias, kamion sestrojený v Sedlčanech pro Project 2030.
Přímo ze sedlčanského náměstí se karavana vozů týmu MM Technology vypravila do Marseille. „Poslední týdny jsme jeli s klukama na dílně téměř nonstop, abychom stihli techniku na Dakar perfektně připravit,“ říká palubní mechanik David Švanda. Do parády si mechanici postupně vzali nejen Čendu a Niciase, ale i další vozy, které byly v MM Technology postavené a zúčastní se letošní Rallye Dakar, Jendu vyrobeného pro Italtrans Racing i Arnošta, s nímž bude závodit Firemen Dakarteam.
„Přejímky proběhly relativně hladce. Žádné zásadní problémy. Chyběly nám jen značky OK a SOS, byly tam, zmizely, to se stane, musíme je doplnit. Nejnapínavější bylo, když jsme se s tátou ztratili při přejezdu z přejímek do přístavu v Marseille. Přijeli jsme úplně poslední. Auta jsme předali pořadatelům a máme hotovo. Snad je tam všechno a na nic jsme nezapomněli,“ řekl Martin Macík. Trajekt naplněný závodními stroji popluje do Yanbu v Saúdské Arábii přibližně 14 dní.
Už 29. prosince si závodníci své stroje vyzvednou a absolvují druhou část přejímek. Mezitím pořadatelé odtajnili trasu příští Rallye Dakar. Martin Macík se s Čendou, ozdobeným startovním číslem 501, a v doprovodu 364 dalších vozidel (včetně 54 kamionů), vydá na trať dlouhou téměř 5000 ostrých kilometrů. Na závodníky čeká 15 náročných závodních dní – prolog a 14 etap, o dvě více než během posledního ročníku. Jezdci se konečně dočkají i výletu do neprozkoumaných dun Pusté končiny.
„Očekávání se naplnila. Bude to řežba od samého začátku. Myslím, že nás čeká jeden z nejnáročnějších Dakarů v historii. Hned v úvodu je několik etap dlouhých přes 400 km, den volna se posunul až do druhé části. Navíc, terény se budou často měnit. Ale hlavně, v závěru proběhne maratonská etapa v Pusté končině. Tam se můžete zaseknout na hodiny. Auta dostanou hrozně zabrat. Bude to bolet. Nebude to jednoduché. Ale za mě spokojenost, strašně se těším,“ dodal Martin Macík.
Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Public Relations in MM Technology