Řetězec BILLA jako první z maloobchodů stahuje z prodeje zábavní pyrotechniku

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

REGION – Významný krok pro ochranu domácích i volně žijících zvířat dnes učinil obchodní řetězec BILLA. Jako první řetězec v Česku, symbolicky na Světový den zvířat, oznamuje vyřazení zábavní pyrotechniky ze svého sortimentu. Řetězec BILLA poukazuje na fakt, že prodej pyrotechniky a její používání zvířatům ubližuje.

Řetězec BILLA svým rozhodnutím zároveň vyzývá veřejnost a ostatní maloobchodní prodejce, aby svůj postoj k nákupu a prodeji zábavní pyrotechniky přehodnotili a vzdali se jej. Více než polovina české populace žije v domácnosti s domácím mazlíčkem. Kvůli odpalování zábavní pyrotechniky však mnoho z nich trpí každý rok během novoročních oslav panikou, strachem a psychickým traumatem.

U divoce žijících zvířat však bohužel nejsou výjimkou ani úmrtí, a to v důsledku úrazů, které způsobí buď samotný pyrotechnický výrobek, nebo které si živočichové způsobí během útěku při stresové reakci. Poptávka po zábavní pyrotechnice je v Česku vysoká a nejvíce roste s příchodem Vánoc a Nového roku. Na českém trhu dosahují každý rok tržby z prodeje pyrotechniky odhadem až miliardu korun.

„Měli bychom se pozastavit nad tím, zda nám tato několikaminutová audiovizuální podívaná, kterou si s ohňostroji dopřáváme, za tyto negativní, až fatální dopady na naše zvířectvo stojí. Jako maloobchodní prodejce jsme rozhodli situaci řešit způsobem, který se logicky nabízí, a to vyřazením pyrotechniky z naší nabídky,“ upozorňuje generální ředitel BILLA ČR.

Zdroj: TZ řetězec BILLA ČR
Ilustrační foto: pixabay.com