V závěru 9. etapy Macík už tradičně musel měnit pneumatiku, to ho stálo 20 minut

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

HARADH – Úterní 9. etapa Dakaru 2020 přinesla závodníkům týmu Big Shock Racing trať s měřenou částí 410 km, vedoucí kamenitými pláněmi a řečišti. Kamion sedlčanského týmu se většinu etapy pohyboval v TOP 5. Pilot Martin Macík, navigovaný Františkem Tomáškem a technicky jištěný Davidem Švandou po cestě musel řešit nejen tradiční předjíždění v prachu, ale zejména další odseparovaný vzorek na pneumatice, který zapříčinil pár dalších komplikací.

Přestaly fungovat některé kontrolky a také pohon na všechna 4 kola. Nakonec si ale posádka žlutého Iveca na trati poradila a projela cílem jen s podporou zadních kol. V etapě skončil podle oficiálního webu Dakaru na 14. místě, ale v celkovém hodnocení stále drží výbornou 6. pozici. „Jak to podat slušně? Dneska jsme se párkrát trochu rozčílili. Prostě, krásná etapa, údolí, kamenolom, předjíždíme jako o závod,“ popisuje etapu Martin Macík a dodává:

„Pak přišlo řečiště, kde jsme za Martinem Šoltysem ujeli dobrých 120 km v prachu, protože se nedalo předjet. A od neutralizace dál zase rovná vypalovačka, v rychlosti 140 km/h, kde musíš jenom držet nohu na pedálu. Tak jsme drželi. A jako teď každý den, na 350. kilometru, bum, odseparovaný vzorek z pneumatiky. Tentokrát zadní levé. Jeli jsme dál, ale najednou nám neukazoval vzduch a bylo jasné, že nám to tam ušmiklo kabílek“.

„Nešly kontrolky a nefungovala čtyřkolka. Takže jsme zastavili, v menších dunách, pneumatiku vyměnili a rozhodli se, že je to do cíle už jenom kousek, a že to dojedeme na zadokolku. No, a dojeli jsme,“ řekl Macík „Pneumatik je škoda, protože jinak Karel funguje naprosto bez problémů. Uvidíme, co vymyslíme do dalších etap. Makáme dál, máme před sebou maratónskou, takže ještě bude, co zažít,“ doplnil mechanik David Švanda.

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec v 9. etapě Dakaru dojel do cíle na cenné 31. pozici. „Dneska to byla opět podobná trať jako předchozí dny. Prach, šutry, široká řečiště. Pro mě nic moc zábavného – devět stejných dní. Já jsem jel zase na pohodu, bez zbytečného rizika. Věděl jsem už, že to bude zase zápřah na šlachy a topil jsem úměrně situaci,“ popsal etapu ze svého pohledu Jan Brabec.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing