Macík ve 4. etapě ztratil téměř půlhodinu, Brabec celkově uzavírá čtvrtou desítku

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

ÚLA – Na trase 453 km dlouhé rychlostní zkoušky Rally Dakar mezi saúdskoarabskými městy Naúm a Úla posádka Karla zaostala za vítězným Rusem Šibalovem (Kamaz) o víc jak 25 minut a obsadila až 10. místo. Celkově si Macík udržel 4. místo, ale ztrácí po čtyřech odjetých etapách na vedoucí pozici Rusa Karginova (Kamaz) necelou hodinu. Na paty Macíkovi šlape Loprais (Praga) se ztrátou devíti minut. Motocyklista Jan Brbec dojel 4. etapu na 65. místě, celkově po čtyřech etapách mu patří 40. příčka.

„Na začátku to jelo krásně, všechno cajk. Letěli jsme, Lopík nás pěkně pustil, honili jsme se s Kamazy. Pak najednou… představte si, že lezete s kamionem po skalách. No, odnesly to postupně dvě pneumatiky. A to si vezeme s sebou v etapě jenom dvě náhradní. Do cíle zbývalo 70 km a šutry, kam se podíváš. Všichni jsme měli stažené zadnice. Ale David nafoukal pneumatiky, aby držely, František našel nejkratší cestu a naštěstí jsme to v pořádku dojeli.  A dobrá zpráva je, že Karel už má zpět svůj výkon. Takže zítra na to znovu vlítneme,“ halasil v cíli Martin Macík.

I když český kamion v konci etapy přibrzdil, aby předešel dalšímu defektu, v cíli zavládla pozitivní nálada. František Tomášek si pochvaloval, že konečně nasbíral pár pěkných zážitků pro připravované besedy Posedlí Dakarem, které se hned po návratu českých závodníků rozjedou po celé ČR a také v Bratislavě. Pro tým Big Shock Racing je zásadní, že se po mravenčí práci sedlčanským mechanikům podařilo odstranit závadu, která ubírala výkon závodnímu speciálu.

Na trati je vidět, že se závod začal rozjíždět a s postupující únavou roste i riziko, že jezdci na motorce udělají chybu. Dokazuje to i prudce klesající počet motorkářů, kterým se po jednotlivých etapách daří dostat do cíle. „Já mám svůj úkol jasný. Jet v pohodě, držet navigaci. A to se mi zatím celkem daří, ale je to brutal. Kdo letos Dakar dojede, ten vyhrál. Po devíti hodinách slézám z motorky. Nefungoval mi speedocup ani azimut, protože vypadl konektor. Hledal jsem body přes oči a nejelo se mi dneska vůbec dobře. Ale jsem zdravý v cíli. To je hlavní,“ vzkazuje Brabec.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing