SEDLČANY – Žlutý vůz týmu Big Shock Racing odstartoval do sedmidenního dálkového závodu Rallye du Maroc. V kategorii kamionů soupeří se svým dvojčetem, identickým Ivecem, které ve stejný čas vzniklo v sedlčanských dílnách týmu Big Shock Racing, na zakázku pro Jaroslava Valtra. A hned úvodní etapy marocké rally ukázaly, že organizátoři pro jezdce připravili trať, na které se nebudou nudit.
Náročný terén plný skal a kamení nekompromisně prověřuje odolnost závodních strojů i připravenost jezdců. V první etapě dojel Karel, kamion týmu Big Shock Racing, po dvou defektech a drobné navigační chybičce do cíle na 2. místě. Druhá etapa závodu přinesla nečekané drama, když začala zlobit převodovka a posádka zůstala v poušti. Nakonec se podařilo vše vyřešit a Martin Macík, František Tomášek a David Švanda s penalizací v pondělí pokračovali do 3. úspěšné etapy.
A kamion Karel ji tentokrát zvládl bez zásadnějších komplikací, i když dala zabrat. „Drsňárna. Je tu africký terén, pláně zakončené řečištěm. Spousta děr, schodů, skal, velbloudí tráva. Občas lítáme, driftujeme, gumy orvané,“ popisuje nástrahy trati Martin Macík. A František Tomášek zmiňuje také navigační náročnost závodu: „Jedeme, jako kamiony, vlastní trasu, úplně do čistého, nikde žádné stopy. Dnes se až na jedno zaváhání dařilo, ale občas je to detektivka.“
Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing