Ze španělské Rally Costa Brava si Stanislav Budil s Petrem Vejvodou vezou cenné body

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY -Stanislav Budil a Petr Vejvoda úspěšně absolvovali úvodní podnik prestižního seriálu EHRC, kterým byl 71. ročník slavné španělské (vlastně katalánské) Rally Costa Brava s centrem v městě Girona. Oba závodníci si ze Španělska odvážejí důležité body pro Mistrovství Evropy v rally historických vozů, v jehož konkurenci se rozhodně neztratili. Celou soutěž zvládli bez nehody či časové penalizace, o větší bodový příděl je nicméně připravily nečekané technické potíže jejich padesátiletého BMW 2002ti.

Neměli to na Pyrenejském poloostrově vůbec jednoduché, na svém kontě mají teď kromě bodů ale i nepřeberné kvantum nových zážitků, jak dokládají i pilotova slova: „Pro nás oba to byl úplně první zahraniční start, a tak pro nás byla spousta věci opravdu nových. První složitostí bylo zpoždění našeho letadla, naštěstí nevyspání jsme mohli dohánět v pauzičkách, daných poměrně uvolněným režimem seznamovacích jízd. Nevyvarovali jsme se i některých vlastních chybiček, spojených se sbíráním zkušeností.

Například v chaotickém řazení před technickými přejímkami jsme si až po půlhodinovém čekání mezi dalšími vozy všimli v koutku postaveného stolku časoměřičů, což nás stálo pokutu 90 euro. Byli jsme samozřejmě před přejímkami patřičně nervózní, protože jsme si nebyli jisti, jaké budou mít komisaři požadavky a jak se ukázalo, s těmi španělskými nebylo ani snadné se dokonale dorozumět. Dopadlo to ale dobře a až na pár drobností (které máme za úkol doplnit do příští soutěže) jsme byli vyprovázeni vytouženým ´OK´.

Poté jsme se s naším bavorákem vydali na shakedown a vlastně už tam začala naše technická anabáze. Za autem se občas valil bílý kouř, a jak se ukázalo, viníkem byl menší únik oleje z převodovky. Nešlo o nic zásadního a po provizorní opravě jsme si vyzkoušeli, že auto funguje bez potíží. Večer jsme se pak vydali na slavnostní start a po něm na první rychlostní zkoušku,“ popisuje čtvrteční zážitky Stanislav Budil.

RZ 1 pro posádku dopadla velmi solidně, Středočeši se zařadili na pátou příčku v kategorii vozů z první poloviny 70. let, když před nimi figurovali jen silné stroje Porsche 911 a Lancia Stratos, které doplňoval několikanásobný mistr Evropy Jensen s Fordem Escortem. Naopak další vozy této značky nechali Budil s Vejvodou za sebou, posádkou jednoho z nich byli rakouští manželé Rónayovi. Spolujezdkyně z tohoto vozu je původně Češka a jejich servis byl jen ob auto od servisu posádky naší.

Zatímco soutěž pěkně odsýpala, útroby modrobílého BMW 2002ti z roku 1972 měly své slabší dny. Postupně bylo potřeba vyměnit chladicí kapalinu, zacelit prodřený výfuk, k potížím s převodovkou se v druhé polovině páteční etapy přidal i porušený obal diferenciálu a také uložení zadní nápravy. No a protože technika ostatních vozů stejného stáří vykazovala až překvapivou spolehlivost, potíže se odrážely ve výsledcích.

V pátek klesli Budil s Vejvodou na šestou příčku za Rónaye, v neděli je přeskočil i domácí Diez Villarroel. Budil s Vejvodou si i přes zmíněné potíže vezou z Pyrenejského poloostrova cenných 17 bodů pro Mistrovství Evropy, teď je čeká start na klatovské Historic Vltava Rallye, která se koná 20. – 22. dubna. Na této soutěži dokázali být v roce 2017 nejrychlejší českou posádkou, a tak si i letos hodlají spravit chuť a třeba i oplatit některým soupeřům porážku.

Zdroj/: TZ Karevic Media
Karel Špaček, media team