Martin Macík dorazil do cíle blátivé rallye Baja Poland těsně na druhém místě

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

ŠTĚTÍN – Všechny tři české kamiony, sestrojené na základě vývoje Martina Macíka staršího v sedlčanských dílnách, šťastně dorazily do cíle Baja Poland. Ačkoliv deštivé počasí polskou trať změnilo v blátivé koryto s úseky, v nichž bylo vody po pás, české kamiony si zasloužily respekt. Potvrdily, že dovedou být hodně rychlé a neztratí se ani v silné konkurenci osobních vozů. Týmový speciál Iveco, s posádkou Macík, Tomášek, Švanda nakonec po sérii neočekávaných příhod dojel do cíle jako druhý.

Těsně za svým dvojčetem pilotovaným Jaroslavem Valtrem. S nástrahami tratě se statečně popral i nováček Dan Stiblík v pronajatém týmovém Liazu, který na své první dálkové rally získal spoustu cenných zkušeností. „Užili jsme si to, ale člověk musel být hodně opatrný. Jezdíme tu úzkou lesní cestou a stromy jsou kolem trati hodně blízko. Kamion si na vodě jede, kam chce, je jak sáňky. Musíte ho mít pořádně pod kontrolou,“ popisuje jízdu Martin Macík.

První sobotní etapa byla blátivější, než si kdokoliv z týmu Big Shock! Racing dokázal představit. Martin Macík se na trati v přátelské atmosféře honil se soupeři. „Jízdu jsme si s klukama užívali, i když občas bylo na trati vody zbytečně moc. Celou cestu se nám mlžilo přední okno. Nestává se často, abychom se během závodu museli odpásat a utírat přední sklo toaletním papírem. Dálkový závod zkrátka pokaždé dokáže překvapit,“ popisuje úskalí mokré trati Martin Macík.

Hned v neděli ráno se posádka žlutého kamionu týmu Big Shock! Racing dozvěděla, že vyfasovala sedmiminutovou penalizaci. Důvodem byl sobotní brzký vjezd do jedné ze zón v servisu. Bylo proto třeba nasadit tempo hned v úvodu. Už na prvních kilometrech se Macíkovi dařilo postupně stahovat ztrátu, ale jeden z podmáčených sjezdů do rašeliniště jeho kamion nečekaně stopnul. Po krátkém boji musel zasáhnout bagr pořadatelů a český vůz vysvobodit.

Celkově však tým považuje polskou misi za úspěšnou. „Jsme spokojení, všechna auta, která jsme postavili, dojela do cíle v pořádku. Liazce bahno ničilo spojku, takže Dan Stiblík musel hodně tvrdě řadit, ale určitě si i posádka Franty odváží užitečné zkušenosti. Máme radost, že jsme techniku ani v těch extrémních podmínkách moc nezničili. Byl to další dobrý trénink na Dakar,“ zhodnotil účast na víkendové rallye šéf týmu, Martin Macík starší.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing