Macíkův nový kamion pro Dakar 2023 vyjel z dílen a chystá se na Rallye du Maroc

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Pilot kamionu Martin Macík poprvé nastartoval svůj nový speciál pro Rallye Dakar 2023. Vůz je podle kabiny IVECO Powerstar, pod kapotou se však skrývá důmyslný stroj, který v žádném sériově vyráběném autě nenajdete. Vychází z 20letého vývoje šéfa týmu MM Technology Martina Macíka staršího. Jeho stavba trvala přibližně 6 měsíců. Technické novinky napomohou, aby byl maximálně pohodlný, a přitom dokázal snést zběsilou dakarskou jízdu.

V sedlčanských dílnách přitom vznikly dva totožné kamiony. Jejich, zatím pracovní, jména jsou Čenda a Jenda. Martin Macík s Čendou odjíždí na ostrý test v rámci Rallye du Maroc. Macíkův nový vůz je už osmou generací závodních kamionů vyvinutých v Sedlčanech. Základ vozu je prověřený mnoha Dakary. Český tým chce držet krok se stále zrychlujícím tempem legendárního dálkového závodu, proto své speciály pro každý ročník vylepšuje.

„Kamion je pokračující generací Arnošta, v němž na Dakaru 2022 závodil Martin Šoltys. Při stavbě jsme se soustředili na pohodlí posádky a současně jsme se museli přizpůsobit novým technickým předpisům FIA, spojeným například s váhou nebo bezpečností auta. Ty si vyžádaly několik úprav v nastavení podvozku nebo bezpečnostní rámy v kabině, které vyrábíme. A vymysleli jsme si například i vychytávku pro rychlejší výměnu kol,“ říká Martin Macík st., šéf týmu MM Technology.

Testy na Rallye du Maroc,  jenž startuje už 1. října, rozhodnou o finální podobě pro Dakar. Spolu s Martinem Macíkem v kabině kamionu opět zasednou navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, kteří už společně mnohé zažili. Nové závodní auto je pro ně pokaždé radostí. Současně však potřebují čas, aby se seznámili a otestovali dílčí změny. Celý tým Big Shock! Racing už se na první jízdu nového svěřence těší a s dětskými nemocemi se počítá.

Zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock! Racing