Macíka půl hodiny zdržela výměna spojovací tyče, Brabec po pádu přestal vysílat

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

HA’IL – Čtvrteční pátá etapa Dakaru přinesla posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing 9. etapové a 5. celkové místo. Závodníci potlučení z předchozích kamenitých etap už nedočkavě vyhlíželi vysněný písek, který pořadatelé v aktuální etapě slibovali. A dočkali se. Nejdřív ale Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou museli projet hustým prachem. A při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Nebylo možné pokračovat.

Naštěstí čeští závodníci v kamionu vezli náhradní díl a výměna zabrala jen 30 minut. Pak už následovala raketová jízda do cíle. „Na začátku jsme pěkně předjížděli, ale děsně se zase prášilo. Letěli jsme na obrovských šutrech a v mlze se objevila skála a díra mezi. Ohnuli jsme tyč spojující kola a řízení. Takže kola do véčka a nemohli jsme pokračovat.  Asi 30 minut jsme tyč měnili. A jakmile bylo hotovo, vyrazili jsme na stíhací jízdu,“ popisuje Martin Macík.

Týmový motocyklista Jan Brabec během 5. etapy vyděsil fanoušky, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni si oddechli až poté, co se český jezdec znenadání zjevil v cíli na 50. místě. „Asi na 90. kilometru jsem šel na rypák. Ne moc, ale zase do těch šutrů. Takže jsem přestal vysílat, protože jsem si utrhal kabely od antén. Trochu mě bolí rameno. Ale snad nic vážného,“ popisuje Jan Brabec vývoj dramatické etapy.

Autor/zdroj/foto: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing