STŘEDNÍ ČECHY – Ministerstvo dopravy nepředložilo Středočeskému kraji žádné konkrétní návrhy ve věci omezení dopravy na vybraných nevytížených tratích. Vedení kraje se proto rozhodlo nepřistoupit na vágní memorandum o spolupráci nabídnuté Ministerstvem dopravy, a je rozhodnuto naplnit plán utlumení provozu na nevytížených, a tedy zcela neekonomických tratích.
„Kdybychom nebyli před volbami, téma lokálek by se do popředí zájmu vládních politiků nikdy nedostalo,“ konstatuje hejtmanka Petra Pecková, a dodává: „Chce-li politik sloužit dobře svým voličům, nemůže vyhazovat jejich peníze do kanálu. A je jedno, jestli to jsou peníze krajské nebo státní. Jsou prostě občanů.“
„Musíme zásadně přenastavit systém krajské veřejné dopravy, aby byl dlouhodobě udržitelný – zajistit férové standardy dopravní obslužnosti pro obce, omezit nesmyslné výdaje, investovat do krajských páteřních železničních a silničních spojení, která jsou klíčová i pro periferní oblasti, P+R parkovišť a cyklostezek či integrovat dopravu v celé metropolitní oblasti,“ konstatuje Borecký,
Ministerstvo dopravy nabídlo kraji podivný obchod. Nekonkrétní memorandum o spolupráci, podle kterého se má kraj zavázat k zachování provozu na lokálních tratích ve stávajícím rozsahu výměnou za příslib ministerstva jednat o změně Smlouvy o zajištění stabilního financování regionální železniční osobní dopravy z roku 2016 a o redukci nevyužívaných železničních tratí.
Úplné zastavení osobní dopravy se má týkat šesti tratí. Na dalších má být zachován celoroční víkendový provoz. Případně omezený sezónní provoz o víkendech v období platnosti SELČ. V jednom případě obce přispějí na zachování provozu dle dohody s krajem celkem částkou přes dva miliony korun. Sedlčanské lokálky se žádné rušení ani omezení provozu netýká, naopak na trať by mohly časem vyjet nové vozy.
Zdroj: Středočeský kraj
Ilustrační foto: Ladislav Havel