Část sedlčanských domácností bude součástí zkušebního sčítání

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – V některých lokalitách a částech města bude v dubnu provedeno tzv. zkušební sčítání. Přesně 182 sedlčanských domácností bylo zařazena do vzorku 0,5 % ze všech obyvatel, domů a bytů v ČR, kterých se týká tzv. zkušební sčítání organizované Českým statistickým úřadem. Cílem zkušebního sčítání je ověřit správnost všech etap průběhu sčítání a vyhodnotit zkušenosti před sčítáním lidu, domů a bytů, které ČSÚ připravuje celorepublikově na březen 2011.

„Zkušební sčítání si klade za cíl ověřit nové postupy, mezi které patří například možnost vyplnit sčítací formuláře elektronicky, a také odhalit případné nejasnosti týkající se vyplňovaných formulářů z pohledu občanů. Rád bych Vás, kteří jste byli do projektu zkušebního sčítání vybráni, požádal o spolupráci a pomoc. Předem děkuji za čas, který vyplnění formulářů věnujete, protože každý správně vyplněný dokument přispěje k úspěšné přípravě celostátního sčítání v roce 2011,“ říká ke zkušebnímu sčítání, které je dobrovolné, Ing. Stanislav Drápal, místopředseda ČSÚ.

Do zkušebního sčítání, které proběhne v době od 6. do 16. dubna, bylo vybráno 130 sčítacích obvodů v 63 městech a obcích. To znamená asi 24 000 domácností, ve kterých žije přibližně 57 000 obyvatel. Při sčítání lidu, domů a bytů se zjišťují nejen základní údaje o osobách, domech a bytech, ale především údaje, které nelze zjistit jiným způsobem, protože nejsou evidovány v žádném informačním systému veřejné správy.

Mezi ně patří například údaje o ekonomické aktivitě (ukazatele týkající se postavení v zaměstnání, profesní struktury obyvatel a odvětví ekonomické činnosti jsou využívány veřejnou správou jako podklad pro realizaci a aktualizaci národní politiky zaměstnanosti a pro konkrétní celostátní nebo regionální programy); údaje o vzdělání (údaj o nejvyšším dosaženém stupni vzdělání vypovídá o úrovni vzdělanosti v dané lokalitě i v celé společnosti) nebo údaje o dojížďce do zaměstnání a do škol (informace o tom kam a jak lidé dojíždějí, jsou zásadní pro plánování dopravní infrastruktury a zlepšování dopravní obslužnosti).

Zdroj a další podrobnosti