M. Macík s berlemi veze ze Španělska pěkné druhé místo. Brabec dojel sedmý

Tento článek je starší jednoho roku, jeho obsah tak nemusí odpovídat současnému stavu

SEDLČANY – Tým Big Shock Racing o víkendu úspěšně zdolal závod Světového poháru cross country Baja Aragon. Posádka kamionu Liaz s pilotem Martinem Macíkem, který po nedávné operaci kolene ještě nestačil odložit berle, navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou i po několika výměnách proražených kol vybojovala výborné 2. místo. Jan Brabec, týmový jezdec na motocyklu, dojel v silné konkurenci do cíle jako 7. nejrychlejší. Martin Macík, vybaven berlemi, které mu usnadňovaly rekonvalescenci po operaci kolene a zároveň byly vděčným terčem vtípků týmových kolegů, ve Španělsku obhajoval své loňské vítězství.

foto: Big Shock Racing

Jeho posádka se v obou sobotních etapách závodu Baja Aragon musela popasovat s proraženou pneumatikou. I přesto se nakonec žluté liazce přezdívané Franta podařilo získat výborné celkové druhé místo a vítězství ve dvou etapách. „V prologu i v první sobotní etapě jsme dojeli jako druzí. I přes defekt jsme vyhráli odpolední sobotní etapu. V neděli, během závěrečných 140 km, jsme nabrali snad nejvyšší rychlost v celé naší historii a etapu opět vyhráli. V celkovém hodnocení se nám nakonec povedlo získat cenné 2. místo,“ popisuje průběh víkendové rallye Martin Macík.

foto: Big Shock Racing

„Už jsme se všichni po dlouhé době těšili na závody a zároveň jsme provedli testy několika nových technických vylepšení Franty, které určitě využijeme v lednu na Dakaru. Zatím ale nemůžu prozrazovat konkrétní detaily,“ naznačuje Martin Macík mladší další posun ve vývoji jeho dakarského speciálu. Také Jan Brabec si mezi motocykly vedl velice dobře, když v silné konkurenci vybojoval celkové 7. místo. „Menší problémy mě zpomalily v neděli dopoledne, kdy se jelo na blátě a s plně natankovanou motorkou mi to klouzalo. Ale po 50 km už byl terén zase suchý a dalo se znovu zrychlit,“ doplnil Jan Brabec.

Autor/zdroj: ze španělského Teruela Nikola Kužílková,
Big Shock Racing