Macík přesedlal z kamionu na traktor a chystá se v něm na Rallye Šumava!

 

SEDLČANY – Martin Macík z týmu Big Shock Racing se pilně připravuje na Rallye Dakar 2020. Rána tráví v posilovně, ve svém závodním kamionu začíná trénovat na offroadové trati Sedlčanské kotliny a v poslední době zařadil do programu také projížďky v traktoru. „Ať řídíš jakékoliv auto, sbíráš zkušenosti. Každá jízda ti něco dá. V traktoru je to zábava, navíc procvičíš koncentraci a řidičský postřeh. Jezdím v traktoru Valtra, ten je s rychlostí 130 až 136 km/h. dokonce zapsán v Guinessově knize rekordů,“ popisuje Macík.

traktor Valtra v týmových barvách

Jízda v zemědělském stroji, který si půjčil od přátel z TOPAGRI, Martina tak zaujala, že se rozhodl vyzkoušet i závody. A protože si pilot sedlčanského týmu většinou nedává malé cíle, jeho volba padla na Rallye Šumava Klatovy. Fanoušci motorsportu a adrenalinových výkonů se tak mohou těšit na pátek 26. dubna, kdy oblíbený závod odstartuje tradičně na klatovském náměstí. A Martin Macík s traktorem předvede na trati své řidičské schopnosti. „Pánové, kdo z vás jako malý kluk neměl chuť svézt se v traktoru? Mě to nepustilo do 30 let. Každému přeji zažít ten pocit, když v traktoru předjíždíte osobáky,“ popisuje Martin Macík.

A od předjíždění na silnici už nebylo daleko k regulérním závodům. „Chci si v traktoru zkusit i opravdový závod. Proto jsme se domluvili s pořadateli Rallye Šumava Klatovy, že mě pustí na start. Loni během Rallye du Maroc jsem taky soupeřil s osobáky a dost jsem jich nechal za sebou,“ směje se Macík a prozrazuje další zajímavou skutečnost: „Málokdo ví, že naše závodní dakarské liazky se prapůvodně vyvinuly z fekálního a popelářského vozu. Takže nevylučuji, že už na příštím Dakaru využijeme pár vylepšení také z traktoru,“ říká jezdec sedlčanského týmu Big Shock Racing.

„A jestli se někdy pojede Dakar v traktoru, hlásím se. Valtra bude připravená. Pro svůj stroj jsem si už navrhnul i týmový design,“ doplňuje Macík. Fanoušci sedlčanské stáje Big Shoc Racing tak mohou s Martinem Macíkem zažít další zajímavou výzvu. „Na Dakaru máme v kamionech povolenou maximální rychlost 140 km za hodinu, Valtra dokáže jet skoro stejně, WRC auta dávají 200 km/h. Takže to bude celkem vyrovnané. Vrhám se na trénink, abych zajel co nejlépe. Uvidíme, za kolik to dám. Držte palce,“ vzkazuje fandům Martin Macík.

Autor/zdroj: Nikola Kužílková,
Big Shock Racing

 

 
 
 
 
 


Nekopírujte text!