Je dobojováno! Brabec v hlavní soutěži skončil 34., Macík v půlmaratonu druhý

 

LIMA – Závěrečnou 10. etapou skončil ve čtvrtek 17. ledna Dakar 2019. V „malém“ Dakaru, letošní novince, která umožnila odstoupivším odjet alespoň druhou část soutěže, Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Lukášem Kalankou ze sedlčanského týmu Big Shock Racing obsadili ve své žluté liazce druhé místo. A v poslední etapě získali také třetí nejrychlejší čas mezi všemi kamiony. Respekt si zaslouží i Jan Brabec, motocyklista týmu Big Shock Racing, který Dakar v hlavní soutěži dojel v poslední desáté etapě na 29. místě a celkově získal 34. pozici.

foto: Big Shock Racing

Martin Macík se svou posádkou si letos potvrdili, že si ve startovním poli stojí dobře. „Jeli jsme vpředu a ukazovali většině kamionů Frantův zadek. A přitom jsme jeli s úplnou lehkostí, nikam jsme nechvátali, netlačili jsem na pilu. Dokázali jsme zajet dobré časy bez zbytečného jančení. Jeli jsme hlavou a byli jsme dobře připravení,“ říká Martin Macík. A dobře se osvědčil i Franta, Macíkův kamion Liaz, který posádku dovezl do cíle. „Franta jel nádherně. Jsme v cíli a tomu autu nic není. Měnili jsme tlumiče, ale jinak drží. Ani jsme nemuseli letos vytáhnout svářečku,“ dodává Macík.

foto: Big Shock Racing

„Tak jsem to doplácal. Nepamatuji si za celou moji kariéru, že bych byl tak dobitý. Naštěstí mi nic není, ale bolí mě i víčko a ucho. Můžu říct, že letošní Dakar mi připadl extrémně nebezpečný v částech s feš-fešem a kamením. Všichni jsme to ale měli stejně těžké. Rozhodli jsme se jet Dakar! A ten má být tvrdý, měli jsme, co jsme chtěli,“ říká Jan Brabec, který letos absolvoval svůj druhý start. „Trochu mě mrzí ta moje navigační chyba, za kterou jsem schytal devítihodinovou penaltu. Mohlo to být ještě veselejší. Ale mojí největší výhrou jsou zkušenosti. Letošní Dakar mi hodně dal,“ dodává Jan Brabec v cíli.

Autor/zdroj: Z Rallye Dakar Nikola Kužílková,
Big Shock Racing