Dakar 2019: druhé místo v dlouhé etapě posunulo Macíka na čtvrtou příčku

 

TACNA – Na účastníky Dakaru 2019 čekala ve čtvrtek první část maratónské etapy na jejímž konci se závodní posádky večer musely v bivaku obejít bez asistence svých mechaniků. Celková délka čtvrté etapy měřila pro motocykly a čtyřkolky 510 km, pro ostatní kategorie ještě o 153 kilometrů víc. Všichni pak v průběhu těchto kilometrů absolvovali speciálku o délce 406 km.

Ta se povedla posádce kamionu Liaz, který dlouho v etapě vedl, ale nakonec se musela sklonit před Rusem Karginovem s kamazem a se ztrátou necelé půldruhé minuty dojela na druhém místě. Přesto však to stačilo na posun na průběžně na čtvrtou příčku. Jan Brabec z týmu Big Shock Racing dojel s půlhodinovou ztrátou v etapě na 26. místě a v celkovém pořadí klesl o jednu pozici na 25. příčku.

„To zas byla parádní rozbíječka! Samý kamen, skála a řečiště ve fesháku… Kde to šlo tak jsem držel, kde to bylo moc rozbité jsem šetřil! Ferry bez zásadní chyby a je z toho 2. místo v cíli, i když jsme téměř celý závod byli ma prvním! Stejně nechápu, jak nám dal ten Kamazák šest minut na posledních kilometrech…,“ povzdech si po dojetí do cíle první části maratónské etapy Martin Macík. „Jsme rádi. Ale znáte nás, zas tolik to neprožíváme. A nezapomínejme, že jsme zatím ve 4. etapě Dakaru. Jeli jsme, jak umíme. Teď se těšíme hlavně až se vyspíme. I když to bude v improvizovaných podmínkách,“ doplnil navigátor František Tomášek.

„Doválčil jsem půlku maratónské. Nevysekal jsem se jako loni. Není tady Pabiška, aby mi to pomohl spravit,“ neztrácel humor ani po náročné etapě Jan Brabec. I on byl s tratí relativně spokojen. „Jeli jsme krásné rychlé úseky, které se mi fakt líbily, ale pak přišla na řadu řečiště, která já absolutně nesnáším. Takže jsem jel na pohodičku, abych to zbytečně nezahodil. Tam se dají snadno zlomit řídítka. A my jsme dneska bez servisu. Dodrkocal jsem to do konce a teď tu sedíme s klukama. Už jsem i procházel motorku a všechno cajk,“ hlásil Brabec

Autor/zdroj: Z Rallye Dakar Nikola Kužílková,
Big Shock Racing